Скільки людей виживе на Марсі: результат 28-річного експерименту

Скільки людей необхідно для довготривалої місії у марсіанській колонії? Це захоплююче питання, на яке важко відповісти через велику кількість змінних: від кисню та пального до логістики та психологічних аспектів.

Скільки астронавтів потрібно для успішної та довготривалої місії на Марсі
Скільки астронавтів потрібно для успішної та довготривалої місії на Марсі? Фото: Unsplash

Нещодавнє дослідження, проведене групою науковців з Університету Джорджа Мейсона у Ферфаксі (штат Вірджинія), дійшло висновку, що для успішного виживання на Марсі може знадобитися лише 22 колоністи. Ця кількість значно менше, ніж оцінювалася раніше деякими фахівцями, які вказували на необхідність щонайменше сотні осіб.

За словами співавтора дослідження доцентки кафедри обчислювальної техніки Університета Джорджа Мейсона Анамарії Береа, попередні оцінки не враховували людську особистість. Людський колектив — це складна система з властивостями, які не можна просто скласти разом, і вони мають можливість адаптуватися та виявляти нелінійну динаміку.

Марс
Планета Марс. Фото: Unsplash

Також слід враховувати зв’язок між Марсом і Землею. Будь-яке марсіанське поселення буде залежати від підтримки з рідної планети, тому не зможе існувати незалежно. Навіть відправка невеликої кількості людей у космос для створення колонії коштуватиме дуже дорого.

Результати 28-річного моделювання

Вчені використовували техніку комп’ютерного моделювання для надання віртуальним колоністам різних атрибутів, а потім ставили їх перед завданням відтворити функції повноцінної марсіанської колонії. Одним із цікавих висновків було те, що кількість «невротиків» у колективі повинна бути мінімізована. Виявилося, що «марсіанці» зі схильністю до невротичної психології швидше вмирають, і коли їхня популяція стає дуже малою, населення колонії стабілізується.

Після запуску п’яти різних комп’ютерних моделей протягом 28 років дослідники дійшли висновку, що мінімальна кількість колоністів, необхідна для підтримки довготривалої місії на Марсі, становить 22 особи.

Це захоплююче дослідження допоможе вченим краще розуміти, як людство може вплинути на виживання на ворожій планеті. Воно також показує, що соціальні та поведінкові аспекти грають важливу роль в успіху таких місій.

Раніше ми розповідали про темне майбутнє у романі «Колонія».

За матеріалами arxiv.org