На Марсі знайдені комфортні печери для перших астронавтів

На початку листопада команда дослідників з Геологічного товариства Америки (GSA) провела презентацію, на якій визначила дев’ять печер, які, на їхню думку, є найкращими місцями для проживання перших колоністів на Марсі. Ці гроти достатньо великі, щоб вони могли дати майбутнім дослідникам необхідні можливості для комфортного життя та створювали захист від суворого середовища поверхні планети. Про це повідомляє The New York Times.

Потенційно придатні для життя печери на Марсі
Потенційно придатні для життя печери на Марсі. Фото: NASA

Марс є досить негостинним місцем для людини: температура на планеті може опускатися нижче -100°C, атмосфера неймовірно тонка, відсутній озоновий шар, що пропускає згубне сонячне випромінювання. І це не кажучи вже про реальний ризик потрапити під масивний метеорит, які не згоряють в атмосфері та дуже часто долітають до поверхні. Тому безпечніше буде не будувати крихкі колонії на поверхні, а сховатись у безпечніших печерах.

Deuteronilus Mensae
Регіон Deuteronilus Mensae на Марсі, де дослідники на Землі знайшли кілька печер, які могли б бути придатними житлами для майбутніх людей. Фото: NASA/JPL

Дослідники вивчили 1000 печер, які буди ідентифіковані NASA Mars Odyssey та Mars Reconnaissance Orbiter, та обрали дев’ять потенційно придатних для проживання майбутніми астронавтами. Ці печери знаходяться в 100 км від майбутніх місць посадки та на висоті не вище 1 км.

«Тонкої атмосфери Марсу недостатньо, щоб забезпечити достатнє аерогальмування. Тому спусковий апарат має подолати більшу відстань перед посадкою. Це буде «сім хвилин жаху» для астронавтів», — пояснила геолог з Університету Арізони Ніколь Бардабеліас.

Зображення місцевості поблизу Гефестової ямки, де є одна придатна для життя печера. Фото: NASA/JPL

Найбільший із дев’яти провідних кандидатів має простір розміром із футбольне поле – спокуслива перспектива для майбутніх космічних мандрівників. Нажаль діючі марсоходи не зможуть перевірити кандидатів для потенційного проживання колоністів. Але геологи сподіваються, що майбутні місії зможуть показати зблизька одну із запропонованих печер.

Раніше ми повідомляли про те, що астронавт вважає жахливою ідею побудови колонії на Марсі.