Райана Барнаві стане першою жінкою – астронавтом із Саудівської Аравії

NASA затвердила список екіпажу приватної космічної місії Ax-2. До числа астронавтів увійшла Райана Барнаві. Вона стане першою в історії громадянкою Саудівської Аравії, яка побуває в космосі.

Екіпаж місії Ax-2. Зліва направо: Пеггі Вітсон, Джон Шеффнер, Алі Аль-Карні, Райана Барнаві. Джерело: Axiom Space

Місія Ax-2 буде організована компанією Axiom. Зараз на її рахунку є одна приватна експедиція, яка відвідала МКС у квітні 2022 року. Крім того, компанія отримала контракт NASA на будівництво комерційних модулів. Спочатку вони стануть частиною приватного сегмента МКС, а після припинення експлуатації комплексу відокремляться від нього та утворять окрему орбітальну станцію.

Щодо місії Ax-2, то вона вирушить до МКС у другому кварталі 2023 року. До її складу увійдуть чотири астронавти:

• Пеггі Вітсон (командир місії) — колишній астронавт NASA та перша жінка-командир МКС. Загалом вона здійснила три польоти у космос. Після виходу з NASA Вітсон обійняла посаду керівника програми пілотованих космічних польотів у компанії Axiom.
  • Джон Шеффнер (пілот) — підприємець, льотчик та професійний автогонщик, чемпіон з кільцевих автоперегонів серії GT3.
  • Алі Аль-Карні (фахівець місії) — льотчик Королівських військово-повітряних сил Саудівської Аравії. За час служби він налітав понад 2300 годин, має ступінь бакалавра авіаційних наук.
  • Райана Барнаві (фахівець місії) — магістр біомедичних наук. Вона спеціалізується на вивченні раку та стовбурових клітин.

На думку експертів, включення Райани Барнаві до складу місії Ax-2 є важливим кроком у стратегії влади Саудівської Аравії щодо модернізації та реформування королівства. У її межах вони намагаються диверсифікувати економіку країни та позбутися її образу, як ультраконсервативного суспільства, в якому права жінок серйозно обмежуються.