Радар відкрив приховану геологічну таємницю під поверхнею Марса

Останнім часом південний полюс Марса привертає багато уваги завдяки секретам прихованих озер. Але мальовничий північний полюс планети теж має власні нерозгадані таємниці. Нове 3D-радарне зображення полюса показує, що криється під його поверхнею.

Північний полюс Марсу має приховані секректи
Північний полюс Марса має приховані секрети. Фото: Unsplash

Команда дослідників з Інституту планетарних наук використала радарні дані, зібрані орбітальним апаратом NASA Mars Reconnaissance Orbiter, щоб створити нову полярну карту. Отримані результати відкрили раніше невідомі об’єкти, такі як ударний кратер і похований каньйон.

Каньйон допоможе краще зрозуміти полярну геологію та її зв’язок з історією клімату Червоної планети. Земля та Марс — скелясті планети, але вони пройшли зовсім різні шляхи. Вчені намагаються розкрити загадку, чому Марс став негостинним місцем, яким є сьогодні.

Shallow Radar

MRO оснащений приладом Shallow Radar, який відбиває радіолокаційні хвилі під поверхнею Марса, що дозволяє вченим «дивитись» під поверхнею планети. Вони обробили ці дані та створили 3D-мапу надр. Дослідники опублікували свою роботу в The Planetary Science Journal.

3D-мапа об’єктів на північному полюсі Марса, включаючи похований каньйон
3D-мапа об’єктів на північному полюсі Марса, включаючи похований каньйон. Зображення: PSI/ASI/JPL/NASA

Shallow Radar був розроблений для пошуку рідкої або замерзлої води. Але відбиті радіолокаційні хвилі також показують, що відбувається з камінням і піском. Це допомагає вченим скласти картину того, як геологічні шари відкладалися та розмивалися на полюсі.

Легкий дотик до історії

Тривимірна карта — це лише початок історії. За словами вчених, відкриття дозволило «злегка доторкнутись» до минулого полярних процесів на планеті, а попереду ще багато детальнішої картографічної роботи.

Далі дослідники мають намір ідентифікувати більше похованих ударних кратерів і оцінити підповерхневі структури, які з’являються на зображенні. Той самий процес, який використовувався для створення полярної радарограми, також може бути ефективним для показу того, що відбувається в інших регіонах планети. Краса та інтрига Марса не тільки на поверхні — підказки до його історії сховані глибше.

Раніше ми повідомляли про те, як MRO зазнімкував сухий лід на Марсі.