Пилова буря завадила польоту марсіанського вертольота

Через пилову бурю, що вирувала на Марсі, NASA вирішила відкласти політ дрона-вертольота Ingenuity. Це перший випадок, коли погана погода призвела до затримки «рейсу» на іншій планеті.

Дрон-вертоліт Ingenuity на Марсі. Джерело: Mastcam-Z

Перший 2022 року політ Ingenuity був призначений ще на 5 січня. Однак незабаром після початку нового року на Марсі почала формуватися регіональна пилова буря. Її перші ознаки помітив марсохід Perseverance, що працює всередині кратера Єзеро. Вивчивши зроблені ним знімки, вчені відзначили збільшення кількості пилу в марсіанській атмосфері. Апарат MRO, що перебуває на ареоцентричній орбіті, незабаром підтвердив ці дані.

Варто зазначити, що цей шторм дуже здивував планетологів. Річ у тім, що традиційний «пиловий сезон» на Марсі починається взимку, тоді як зараз у північній півкулі планети закінчується літо.

Буря швидко внесла корективи у роботу марсіанських місій. Піднятий нею пил заполонив небо планети, що призвело до зменшення вироблення енергії сонячними батареями. В результаті зонд Insight був переведений у безпечний режим. Щодо Ingenuuty, то його політ відклали до завершення бурі.

Марс у звичайних умовах та під час глобальної пилової бурі. Джерело: NASA/JPL-Caltech/MSSS

Це було правильним рішенням. Як показав аналіз телеметрії, кількість енергії, що виробляється сонячними батареями Ingenuity, зменшилася на 18%. Іншим важливим наслідком бурі стало зниження атмосферного тиску в районі кратера Єзеро. Він упав приблизно на 7%, що нижче за поріг безпечного польоту для Ingenuity.

За останніми даними, шторм почав поступово вщухати. Це дає надію, що новий політ дрона відбудеться вже наступного тижня. За словами фахівців NASA, події останніх днів стали для них своєрідним тренуванням перед майбутнім «пиловим сезоном», коли погана погода створюватиме набагато більше перешкод для роботи Ingenuity.

За матеріалами https://mars.nasa.gov