Продірявлений «Союз» допоміг астронавту NASA встановити рекорд

У вересні минулого року астронавт NASA Френк Рубіо розпочав свою неймовірну подорож у космос та став першим американцем сальвадорського походження, який вирушив на орбіту. А тепер, через 355 днів, Рубіо встановив іще один рекорд — найдовше перебування в космосі серед астронавтів NASA. 11 вересня Рубіо побив попередній рекорд 355 днів, 3 години та 45 хвилин, який належав астронавту NASA Марку Ванде Хею.

Астронавт NASA Френк Рубіо
Астронавт NASA Френк Рубіо в модулі Cupola. Фото: NASA

Рубіо, який перебуває у своїй першій космічній місії, має повернутися на Землю через кілька тижнів, що збільшить його час перебування у космосі до 371 дня. NASA розмістила повідомлення на X, колишньому Twitter, про його рекорд космічного польоту.

У вересні минулого року Рубіо стартував на борту космічного корабля «Союз», щоб розпочати свою місію. Але тоді про рекордне перебування на орбіті не йшлося. Як і більшість професійних астронавтів під час довготривалих місій, він мав провести на борту МКС шість місяців разом з двома своїми супутниками — російськими космонавтами Сергієм Прокоп’євим та Дмитром Петеліним. Але пробитий корпус космічного корабля «Союз» у грудні змінив план місії.

Інженери «Роскосмосу» вирішили, що «Союз» небезпечний для повернення тріо додому, тому наприкінці лютого вирішили відправити за ними на порятунок новий космічний корабель «Союз». Ця заміна змусила продовжити графік перебування астронавтів ще на шість місяців.

У повідомленні, розміщеному в Twitter, глава NASA Білл Нельсон заявив: «Подорож Френка Рубіо в космос уособлює суть досліджень. Він б’є рекорд найдовшого безперервного космічного польоту астронавта NASA, він також прокладає шлях для майбутніх поколінь астронавтів».

Нельсон також додав: «Твоя відданість справі справді виходить за межі цього світу, Френку!»

Хоча Рубіо встановив рекорд найдовшого безперервного космічного польоту астронавта NASA, рекорд тривалості перебування в космосі залишається за радянським космонавтом Валерієм Поляковим, який прожив на борту космічної станції «Мир» 437 днів і 18 годин в середині 1990-х років.

Раніше ми повідомляли про те, як під час місії Artemis I космічний корабель Orion побив рекорд Apollo 13.