Потенційно небезпечний астероїд у формі арахісу пролетів поруч із Землею

Лабораторія реактивного руху NASA опублікувала серію радарних зображень, отриманих радаром комплексу космічного зв’язку Голдстоун. Вони демонструють астероїд 2024 ON.

Радарні зображення астероїда 2024 ON. Джерело: NASA/JPL-Caltech

Астероїд 2024 року ON був відкритий телескопами роботизованої системи ATLAS, 27 липня 2024 року. Його діаметр був оцінений у кілька сотень метрів. Розрахунки показали, що 17 вересня він пролетить на відстані приблизно 1 млн км від Землі. Це у 2,6 раза більше, ніж дистанція між нашою планетою та Місяцем.

Вчені з NASA вирішили скористатися цією можливістю та детальніше вивчити небесного гостя. Для цього був залучений радар комплексу дальнього космічного зв’язку Голдстоун. Після загибелі обсерваторії Аресібо він став найпотужнішим радаром у розпорядженні астрономів, який вони можуть використовувати для спостереження навколоземних астероїдів.

16 вересня Голдстоун одержав серію зображень 2024 ON. Вони показали, що він є т.з. контактно-подвійним астероїдом і формою нагадує арахіс. 2024 ON складається з двох частин, одна з яких приблизно на 50% більше за іншу, з’єднаних перешийком. Астрономам вдалося встановити, що загальна довжина астероїда становить 350 метрів, а період обертання — 6 годин. На поверхні видно об’єкти розміром до 3,75 метра у діаметрі. Яскраві радарні плями, напевно, вказують на великі валуни.

Контактно-подвійні об’єкти на кшталт 2024 ON утворюються внаслідок зіткнення двох небесних тіл на невеликих швидкостях, внаслідок яких відбувається їхнє «злиття». Найбільш відомими прикладами таких тіл є комета Чурюмова-Герасименко, яка стала ціллю місії Rosetta, та койпероїд Аррокот, досліджений зондом New Horizons. За оцінками астрономів, щонайменше 14% навколоземних астероїдів розміром понад 200 метрів є контактно-подвійними.

Щодо 2024 ON, то цей астероїд класифікується як потенційно небезпечний. Але, за словами астрономів, в найближчому майбутньому він не становить небезпеки для нашої планети. Радарні вимірювання дозволили їм значно зменшити невизначеність у вимірах відстані астероїда до Землі та визначити його орбіту на багато десятиліть уперед.

Раніше ми розповідали про те, що в далекому минулому у Землі були кільця, що утворилися з уламків зруйнованого астероїда.

За матеріалами JPL