Потенційно небезпечний астероїд загрожуватиме Землі через 200 років

Цього місяця астероїд розміром зі стадіон безпечно пролетів повз Землю. Його зафіксувала потужна радіолокаційна система NASA.

2008 OS7
Серія зображень, на яких показано астероїд 2008 OS7, що пролітав повз Землю 2 лютого 2024 року. Авторство зображення: NASA/JPL-Caltech

Астероїд 2008 OS7 оминув Землю 2 лютого 2024 року на безпечній відстані в 2,9 млн км, що в 7,5 раза більше, ніж відстань до Місяця. Хоча ризик для нашої планети повністю відсутній, вчені з Лабораторії реактивного руху NASA (JPL) використали радар Goldstone Solar System Radar (GSSR), щоб отримати зображення астероїда під час його прольоту.

Нові дані точно визначили розмір астероїда, оскільки інші радіолокаційні системи не надали достатньо зображень до його близького проходження. Астероїд 2008 OS7 обертається навколо Сонця кожні 2,6 року, перетинаючи орбіту Венери та Марса. Він визначений як потенційно небезпечний, але зіткнення із Землею очікується не раніше, ніж через 200 років, зазначає JPL.

2008 OS7
Астероїд 2008 OS7 ніби біла цятка на зоряному тлі на цьому зображенні з проєкту The Virtual Telescope Project в Чеккано (Італія), зробленому під час близького проходу 2 лютого 2024 року. Фото: Gianluca Masi

Початково вчені в 2008 році оцінили астероїд 2008 OS7 як об’єкт завширшки 200–500 м. Але за новими даними від 2 лютого виявлено, що його розмір значно менший — 150–200 м. Спостереження також підтвердили незвичайно повільний оберт астероїда — один оберт кожні 29,5 годин.

Антена DSS-14 радіолокатора Goldstone Solar System Radar за даними JPL — єдина у світі повністю керована планетарною радіолокаційною системою. Розташована вона у каліфорнійській пустелі Мохаве й використовується для спостереження за космічним сміттям, тілами Сонячної системи й астероїдами, такими як 2008 OS7.

Раніше ми повідомляли про 4 найнебезпечніших астероїди 2024 року.