Походження незрозуміле: на Марсі виявили найдивнішу геологічну знахідку

Марсохід NASA Perseverance вирішив уникнути валунів, що зустрічалися на його шляху, і натрапив на поле з камінням, якого вчені раніше не бачили на Марсі.

Незвичний білий Валун на Марсі
Незвичний білий валун на Марсі. Фото: NASA / JPL-Caltech

Під час своєї четвертої подорожі після посадки три роки тому марсохід досліджував пересохле русло річки Neretva Vallis, яка колись впадала в кратер Єзеро. Після об’їзду через більш сприятливу місцевість марсохід натрапив на пагорб, вкритий валунами, які, за даними NASA, були незвичайними. Фотографію валуна космічна агенція опублікувала на своїй сторінці в соціальній мережі X.

Серед розкиданого темного каміння один виділявся своїм білим кольором, який раніше ніколи не зустрічався. Камінь, близько 45 см завширшки і 35 см заввишки, отримав прізвисько Atoko Point через свою унікальність. Вчені NASA знайшли докази, що валун складається з мінералів піроксену та польового шпату, що вказує на його можливе підповерхневе походження.

Марсохід Perseverance виявив на Марсі валун, який особливо виділявся від усього, що знаходили на Марсі досі
Марсохід Perseverance виявив на Марсі валун, який особливо виокремлювався від усього, що знаходили досі на Червоній планеті. Авторство: NASA / JPL-Caltech

Як Atoko Point потрапив на поверхню, залишається незрозумілим. Склад валуна відрізняється від навколишніх порід, тому інші вчені з команди Perseverance вважають, що він міг бути принесений туди проточною водою у далекому минулому, коли на поверхні Марса були ріки та озера.

Заступниця наукового керівника проєкту місії Perseverance Кеті Стек Морган вважає, що ця знахідка може бути ще значущішою. Вона припускає, що валун може бути анортозитом — породою, яка раніше не зустрічалася на Марсі, хоча вчені підозрювали її існування на планеті. Анортозити в основному зустрічаються на Землі та Місяці. Присутність цієї породи на Червоній планеті може вказувати на подібність геології Марса до Землі.

«Виявлення Atoko Point може означати, що на Марсі є анортозити, й це може бути зразком матеріалу нижніх шарів кори. Якщо ми побачимо його пізніше в контексті інших порід, це може дати нам уявлення про утворення найдавнішої кори Марса», — говорить Стек Морган.

Існування білого валуна свідчить про те, що на планеті можуть бути й інші подібні породи. Тому команда Perseverance продовжуватиме шукати ознаки їхнього походження.

Раніше ми повідомляли про те, що у зібраних зразках Perseverance на Марсі міститься справжній скарб.

За матеріалами mashable.com