Південнокорейський апарат вийшов на навколомісячну орбіту

Зонд «Данурі», запущений Південною Кореєю чотири місяці тому, нарешті дістався Місяця. Незабаром він розпочне виконання своєї місії на орбіті навколо нашого природного супутника. Попереду в країни — реалізація ще амбітніших планів.

Корейський зонд «Данурі»
Місія «Данурі» досягла орбіти Місяця. Джерело: www.space.com

«Данурі» дістався Місяця

Південнокорейський зонд «Данурі», відомий також як Korea Pathfinder Lunar Orbiter (KPLO), нарешті дістався цілі. Він стартував із Землі ще 4 серпня за допомогою ракети Falcon 9 компанії SpaceX і відтоді подорожував космосом найбільш економічною траєкторією, яка могла б вивести його до Місяця.

Політ «Данурі» тривав 134 доби. За цей час він подолав 5,4 млн км, наближаючись до Місяця по спіралі. Дорогою він зробив кілька знімків Землі. 17 грудня о 21:45 за київським часом він здійснив останній маневр і опинився на навколомісячній орбіті.

Щоправда, до того, як розпочати свою наукову програму, «Данурі» доведеться ще п’ять разів змінити свою траєкторію. Завершити ці приготування й опинитися на цільовій орбіті заввишки 100 км він має до 28 грудня.

Місячні амбіції Південної Кореї

Апарат «Данурі» важить 678 кг. Його розробка коштувала Південній Кореї 180 млн доларів. Це перша наукова місія країни, яка вийшла за межі низьких навколоземних орбіт. Загалом вона несе на собі шість приладів для дослідження Місяця.

П’ять із них розроблені власне Кореєю. Це сканер місцевості, ширококутна поляриметрична камера, магнітометр, гамма-спектрограф і пристрій для тестування нової мережевої технології. Шостою стала розроблена NASA камера ShadowCam, призначена для спостереження за постійно затіненими кратерами на поверхні Місяця та пошуку в них слідів води.

Південна Корея, як і решта держав, демонструє чималу зацікавленість у дослідженні та освоєнні Місяця. І «Данурі» має стати лише однією зі сходинок до посадки на його поверхню роботизованого зонда, що повинна відбутися 2032 року. А вже 2045-го країна планує посадити автоматичний апарат на Марс.