Південнокорейська ракета вперше вивела супутники на орбіту, а чотири будівлі обсерваторії в Арізоні знищені лісовою пожежею: дайджест новин

Підбірка найцікавіших космічних новин до сніданку: фахівцям уперше вдалося повністю заправити місячну ракету SLS. NASA дозволила випробування на орбіті кругових супутників, а ми розповідаємо, як побачити сонцестояння неозброєним оком.

NASA вперше повністю заправила SLS

Під час генеральної репетиції запуску ракети SLS фахівці Космічного центру ім. Кеннеді зуміли вперше повністю заправити надважкий носій. Однак через низку проблем їм знову не вдалося довести випробування до кінця.

Тест, який відбувся 20 червня, став уже четвертою спробою заправити SLS паливом (рідким воднем і киснем). Попередні три випробування у квітні 2022 року так і не були доведені до кінця через різні технічні проблеми, пов’язані як із мобільною пусковою платформою, так і з ракетою. Через це інженерам довелося повернути SLS у Будівлю вертикального складання для обслуговування та заміни несправних компонентів. Після завершення ремонту ракета була знову встановлена ​​на стартовий майданчик для продовження випробувань.

Пожежа знищила чотири будівлі обсерваторії Кітт-Пік

Сильні лісові пожежі, вируючі в Аризоні, дісталися вершини гори Кітт-Пік, що є домом для однойменної обсерваторії. Вогонь знищив чотири будівлі, які не використовувалися для проведення досліджень, та створив загрозу для основного комплексу, де розташовані телескопи.

Переваги супутникового моніторингу в рослинництві

Дискусійне питання українського агро під час війни — чи на часі впровадження технологій точного землеробства? Зрозуміло, що всі сьогодні вимушені знижувати витрати, та що краще економити: гроші чи ресурси? Оскільки перехід на технології точного землеробства не з дешевих, робимо висновок: для того, щоб зекономити, доводиться витрачати. Особливість супутникового моніторингу в тому, що це один із найдоступніших інструментів для оптимізації агровиробництва.

Супутники дистанційного зондування Землі (ДЗЗ) надають цінну інформацію для аналізу стану посівів і умов росту рослин. Про застосування супутникових даних в агро нам розповіли менеджери з розвитку бізнесу компанії EOS Data Analytics Дмитро Свириденко та Віталій Вишняк.

Супутники як диски. Фото: Aerospace Corp.

У космос запустять супутники у вигляді диcків

NASA дозволила випробування на орбіті супутників DiskSat, що мають форму плоского диска. Така форма дозволить їм бути економічнішими та полегшить позиціювання на орбіті. Компанія Aerospace Corp. узгодила з NASA свої супутники DiskSat у 2024 році. Кожен із цих апаратів являє собою диск діаметром 1 м завтовшки лише 2,5 см. Вони зібрані разом у блок, який дозволяє розділяти їх у певний момент часу.

Південна Корея успішно запустила ракету власного виробництва

Вранці 21 червня Південна Корея здійснила вдалий пуск ракети «Нурі» власного виробництва. Це дає їй можливість виводити на орбіту розвідувальні супутники та розробляти нові проєкти.

«Нурі» є триступеневим рідиннопаливним носієм. Вперше її представили громадськості влітку минулого року, а вже у жовтні відбувся перший успішний пуск. Тоді макет корисного навантаження був запущений на висоту 700 км, але він не набрав достатньої орбітальної швидкості та впав поблизу узбережжя Австралії.

Epsilon3 залучає 15 млн доларів на платформу управління космічними проєктами

Стартап-розробник програмного забезпечення Epsilon3 заявив 20 червня, що залучив 15 млн доларів для розширення набору рішень з управління космічними проєктами. Інвестор Lux Capital очолив раунд фінансування серії A для підтримки веб-платформи Epsilon3, яка надає інструменти для спільної роботи, спеціально розроблені для виробництва та експлуатації космічних апаратів.

Sierra Space підписує угоду про можливість посадки Dream Chaser на космодромі America

Sierra Space буде співпрацювати з космопортом America у штаті Нью-Мексико, щоб використовувати цей комерційний космодром як потенційний майбутній посадковий майданчик для свого корабля Dream Chaser.

21 червня Sierra Space оголосила про підписання меморандуму про взаєморозуміння з космопортом America для вивчення можливості приземлення транспортних засобів Dream Chaser на злітно-посадковій смузі космодрому завдовжки 3650 м. Це включає спільну роботу над заявкою до Федерального управління цивільної авіації на отримання ліцензії на місце повторного входу, щоб дозволити там посадку.

Arianespace запустит 22 червня спутники MEASAT-3d і GSAT-24

Другий запуск Arianespace у 2022 році, що стане першим польотом Ariane 5 у цьому році, виведе супутники MEASAT-3d и GSAT-24 на геостаціонарну перехідну орбіту (GEO). Ракета стартує з космодрому Куру у Французій Гвіані та буде нести загальне корисне навантаження 10 863 кг.

ESA розширює медіаринок 5G з підтримкою супутникового зв’язку

ESA підписало угоду про співпрацю з Європейським союзом мовлення — альянсом громадських медіа-організацій. Це дозволить Європі стати лідером у доставці медіа-контенту, а також зберегти свою технічну автономію.

Сьогоднішня угода, названа 5G Emerge, є партнерством між ESA та Європейським мовним союзом, а також 20 компаніями з Італії, Люксембургу, Нідерландів, Норвегії, Швеції та Швейцарії. Відповідно до неї партнери визначать, розроблять і затвердять інтегровану супутникову та наземну систему, засновану на відкритих стандартах, для ефективного надання високоякісних послуг із поширення контенту. Система буде використовувати структурні переваги інфраструктури супутникової бази у поєднанні з гнучкістю 5G та інших технологій, щоб охопити будь-кого і де завгодно.

Зустріч сходу Сонця у Стоунхенджі на літнє сонцестояння

Як побачити сонцестояння неозброєним оком (стаття)

Щороку 21 червня тисячі людей приїздять до англійського містечка Солсбері та прямують до однієї з найвідоміших історичних споруд Британських островів — пригоризонтної обсерваторії Стоунгендж. Там вони чекають світанку, щоб зайвий раз переконатися: Сонце в день літнього сонцестояння сходить саме в тій точці, яку «відмітили» наші древні предки.

Астрономи з’єднують 64 телескопи, щоб вивчати структуру Всесвіту

Міжнародна група астрономів уперше об’єднала потужність 64 антен радіотелескопа, щоб виявити слабкі сліди нейтрального газоподібного водню на космологічних масштабах.

Ця екстраординарна подія була створена за допомогою розташованого у Південній Африці телескопа MeerKAT — попередника найбільшої у світі радіообсерваторії SKAO, що досліджуватиме Всесвіт з безпрецедентною деталізацією.

Читайте також: МКС знову довелось ухилятися від російського сміття, а BepiColombo готується до другого прольоту над Меркурієм: дайджест новин