Пожежа знищила чотири будівлі обсерваторії Кітт-Пік

Сильні лісові пожежі, які вирують в Аризоні, дісталися вершини гори Кітт-Пік, що є домом для однойменної обсерваторії. Вогонь знищив чотири будівлі, що не використовувалися для проведення досліджень, та створив загрозу для основного комплексу, де розташовані телескопи.

11 червня в Аризоні почалися лісові пожежі. Комбінація з високих температур, сильного вітру та великої кількості сухої рослинності призвела до того, що вони швидко охопили велику територію. До 16 червня вогонь почав наближатися до обсерваторії Кітт-Пік. Щоб уповільнити його розповсюдження, пожежники очистили від дерев смугу на одному з гірських схилів. Що стосується співробітників обсерваторії, то вони прибрали всі легкозаймисті матеріали навколо телескопів та знеструмили обладнання, після чого евакуювалися.

17 червня пожежа дісталася вершини Кітт-Пік. За попередніми даними, вона знищив чотири будівлі, які не використовувалися для проведення досліджень (переважно йдеться про гуртожитки). Що ж до телескопів, то, судячи з попередньої оцінки, вони лишилися неушкодженими.

Обсерваторія Кітт-Пік до лісової пожежі Джерело: KPNO/NOIRLab/NSF/AURA

Однак наразі пожежникам вдалося локалізувати лише 40% пожежі, тож загроза для обсерваторії все ще зберігається. Крім того, навіть якщо телескопи й не отримали фізичних пошкоджень, на них, імовірно, потрапили пил і кіптява, тому їм буде потрібна ґрунтовна «чистка». Разом із необхідністю оцінки наслідків пожежі, відновлення пошкодженої та знищеної інфраструктури, це означає, що, швидше за все, обсерваторія зможе повернутися до спостережень лише через кілька місяців.

Ви також можете почитати, як супутник зазнімкував наслідки вибуху на китайському космодромі.