Перший в історії дерев’яний супутник запустять у вересні

Перший у світі дерев’яний супутник вирушить в космос у вересні. Про це заявила команда японських дослідників, яка його побудувала.

Перший в історії дерев’яний супутник. Джерело: AFP

Проєкт дерев’яного супутника був вперше анонсований у 2020 році. Ним займається команда вчених з Університету Кіото та японської лісозаготівельної компанії Sumitomo Forestry.

Попри уявну, на перший погляд, абсурдність ідеї, дослідники вважають, що деревина цілком може стати альтернативою, традиційно використовуваним для виготовлення космічних апаратів, металам. Адже в безповітряному просторі вона не схильна до впливу таких чинників, як горіння, гниття та вплив мікроорганізмів, які призводять до її руйнування на Землі. А з погляду міцності, деревина цілком порівнянна з алюмінієм. Крім того, при вході в атмосферу вона повністю згорить, що виключає ризик падіння уламків.

Щоб визначити, який сорт деревини найкраще підходить для будівництва супутника, 2022 року JAXA відправила на МКС три зразки, розміщені в японському лабораторному модулі «Кібо». У підсумку вибір припав на магнолію.

Дерев’яний супутник, який отримав назву LignoSat, уже побудований. Він являє собою куб із довжиною грані 10 см. Уже наступного тижня апарат передадуть JAXA. Після перевірок він буде переправлений на мис Канаверал. Звідти LignoSat буде доставлений на МКС кораблем постачання Dragon, який планують запустити у вересні.

Після прибуття на МКС, супутник буде випущений у космос з модуля «Кібо». Встановлені на ньому датчики передаватимуть дані про стан апарата, що дасть змогу дізнатися, як він впорався з сильними коливаннями температури та чи не деформувався.

Автори проєкту сподіваються, що випробування завершаться успіхом. У цьому випадку в майбутньому, ми зможемо побачити інші космічні апарати, зроблені не зі звичних металів.

За матеріалами Phys.org

Астроном-аматор пів року створював напрочуд деталізовані інфографіки 1600 екзопланет
Завершився перший річний експеримент NASA з імітації проживання на Марсі
Стандартна свічка: наднова дала змогу визначити відстань до далекої галактики
James Webb побачив в космосі перстень з діамантами
Знайти мікроба в частці льоду: космічні апарати зможуть знайти життя на Енцеладі
Коли Антарктида вкрилася кригою?
На що схожий спалах нової у рентгенівському діапазоні?
Протонні промені можуть швидко доставити зонд до Проксими Центавра