Перший приватний вихід у відкритий космос перенесуть на 2024 рік

Місію Polaris Dawn з великою ймовірністю перенесуть на 2024 рік. Про це в інтерв’ю заявив її ініціатор і спонсор, американський мільярдер Джаред Айзекман.

Цілі місії Polaris Dawn

Місія Polaris Dawn стане першим із трьох польотів за програмою Polaris. Її командиром буде сам Айзекман, до складу екіпажу також увійдуть колишній підполковник ВПС США Скотт Потіт та інженери SpaceX Сара Гілліс і Анна Менон.

Концепт місії Polaris Dawn. Джерело: Polaris

Майбутній політ має три основні цілі. По-перше, Crew Dragon має вийти на орбіту з апогеєм у 1400 км і побити рекорд, встановлений ще 1966 року місією Gemini 11 (тоді вона досягла висоти 1372 км).

Другим завданням стане проведення наукових досліджень. Загалом під час п’ятиденного польоту учасники місії планують виконати понад 35 наукових експериментів. Метою багатьох із них буде вивчення впливу підвищеного рівня випромінювання на здоров’я астронавтів. Також учасники місії планують протестувати можливість використання супутників Starlink для здійснення зв’язку.

І, нарешті, під час польоту відбудеться перший в історії приватний вихід у відкритий космос. Операція буде виконана на висоті 500 км, для неї використовуватимуться створені SpaceX скафандри.

Перенесення дати польоту Polaris Dawn

Спочатку політ Polaris Dawn був призначений на кінець 2022 року. Але через необхідність проведення додаткових тренувань і внесення змін у конструкцію Crew Dragon його перенесли на 2023 рік. Це перенесення виявилося не останнім. У недавньому інтерв’ю Джаред Айзекман повідомив, що, найімовірніше, дата запуску Polaris Dawn знову зсунеться, цього разу на початок 2024 року.

Екіпаж місії Polaris Dawn. Джерело: Polaris

За словами Айзекмана, однією з причин нового перенесення може бути затримка з розробкою скафандра для місії. Мільярдер визнав, що цього літа учасники Polaris Dawn тренувалися менше, ніж очікувалося, через відсутність готових скафандрів. Проте, враховуючи тестову природу польоту, за словами Айзекмана, в цьому немає нічого екстраординарного.

В інтерв’ю Айзекман також торкнувся своєї пропозиції здійснити один із наступних польотів за програмою Polaris до телескопа Hubble з метою підняття його орбіти. За словами мільярдера, наразі NASA розглядає цей план, і він дуже сподівається, що організація схвалить його.

За матеріалами https://spacenews.com.