Перший пілотований політ Starliner перенесли на початок травня

Перший пілотований політ космічного корабля CST-100 Starliner компанії Boeing було перенесено з кінця квітня на початок травня. Про це йдеться в повідомленні, опублікованому на сайті NASA.

Капсула космічного корабля Starliner. Джерело: Boeing/John Grant

За словами представників організації, перенесення спричинене не технічними проблемами із самим кораблем, а з графіком роботи МКС. У середині березня до станції буде запущено корабель постачання Dragon (місія CRS-30). Після його відбуття, космічний корабель експедиції Crew-8 зробить перестиковку. Він переміститься з переднього у верхній стикувальний порт модуля Harmony, щоб вузол, який звільнився, зміг використовувати Starliner. Ці порти — єдині на станції, які можуть приймати кораблі Starliner і Dragon.

Щодо самого Starliner, то представники NASA та Boeing стверджують, що їм удалося розв’язати технічні проблеми, які призвели до того, що перший політ корабля з екіпажем було перенесено з 2023 на 2024 роки. У січні інженери провели успішні випробування парашутів, підтвердивши безпеку внесених у їхню конструкцію змін, а також прибрали стрічку, яку використовували для обмотки дротів і яку визнали легкозаймистою. Крім того, були вирішені проблеми з клапанами в системі терморегулювання. Це дає підстави сподіватися, що це перенесення стане для місії останнім.

Для запуску Starliner буде використана ракета Atlas V. На борту корабля перебуватиме екіпаж у складі астронавтів Бутча Вілмора та Суніти Вільямс. План місії передбачає, що вони зістикуються з МКС, проведуть на борту станції до двох тижнів, після чого повернуться на Землю.

Успішний політ Starliner дасть змогу NASA, нарешті, сертифікувати його для ротації екіпажу МКС. Наразі перша така місія запланована на початок 2025 року.

Раніше ми писали про те, що перший приватний вихід у відкритий космос перенесли через неготовність скафандрів.