Perseverance зробив дивовижну 3D-панораму поверхні Марса

Інструмент Mastcam-Z на борту марсохода NASA Perseverance нещодавно зробив 152 світлини, досліджуючи кратер Бельва — великий ударний кратер всередині набагато більшого кратера Єзеро. Усі знімки були складені у велику панораму, яка надає науковій команді марсохода глибоке уявлення про внутрішній простір кратера.

Поверхня Марсу в районі кратера Єзеро
Поверхня Марса в районі кратера Єзеро. Фото: NASA/JPL

Кратер Єзеро на Марсі, який наразі досліджує ровер NASA Perseverance, має діаметр майже 45 км. Ймовірно, він утворився в результаті потужного удару астероїда. Проте це був не лише один об’єкт — вважається, що кілька астероїдів врізалися в цю територію протягом мільйонів років, утворюючи послідовність кратерів, які перекриваються та вписуються один в одного.

Завдяки знімкам з марсохода геологи мають можливість досліджувати кожен шар, щоб знайти ключ до минулого Марса. Наприклад, коли на поверхні планети була вода, доказів чому останнім часом знаходять все більше.

Панорама кратера Бельва усередині кратера Єзеро
Панорама кратера Бельва всередині Єзеро. Фото: NASA/JPL

«Наша наукова команда прагнула створити панорамне зображення, щоб детально вивчити Бельва. Ударні кратери можуть відкривати дивовижні краєвиди та дають можливість детально вивчити розрізи, які надають важливі ключі до вивчення походження цих скель у перспективі та у масштабі», — пояснила вчена Perseverance Кеті Стек Морган.

Додатково команда Perseverance обробила зображення у стереоскопічному 3D. Така тривимірна версія мозаїки називається анагліф. Насправді це більше, ніж просто цікавинка для пересічного глядача. Під час спроби розглянути складну структуру, таку як кратер, використання 3D може допомогти вченим побачити різні особливості, на які вони, можливо, захочуть звернути увагу. У цій мозаїці вони знайшли шари осадових порід, які нахилилися під кутом, що могло бути піщаною косою, створеною річкою, яка протікає через цей регіон.

Анагліф панорами кратера Бельва
Анагліф панорами кратера Бельва. Фото: NASA

«Анагліф допомагає нам візуалізувати геологічні зв’язки між відслоненнями стінок кратера. Але він також дає можливість просто насолодитися чудовим краєвидом. Коли я дивлюся на цю мозаїку через червоно-сині 3D-окуляри, я переношуся на західний край Бельви, й мені цікаво, про що б думали майбутні астронавти, якби вони стояли там, де побував Perseverance», — каже Стек.

Щоб переглянути всі деталі величезного остаточного мозаїчного зображення, ви можете перейти на вебсайт Лабораторії реактивного руху NASA, де розміщено версію зображення з високою роздільною здатністю.

Раніше ми повідомляли про те, як кратер Єзеро на Марсі показав драматичне минуле планети.