Perseverance наблизився до відповіді на таємниці клімату та життя на Марсі

Марсохід Perseverance розпочинає свою нову наукову кампанію. У попередній він досліджував дно кратера Єзеро, але тепер перейшов до дослідження нового захопливого місця під назвою Дельта. Це місце стародавньої дельти річки, що найкраще підходить для пошуку каменів, принесених водою, яка тут була у рідкому стані мільярди років тому.

На цьому зображенні показано скелясте відслонення, після того, як марсохід NASA видобув керн породи та просверлив круглу ділянку
На цьому зображенні показано скелясте відслонення, після того, як марсохід NASA видобув керн породи та просвердлив круглу ділянку. Знімок був зроблений приладом Mastcam-Z марсохода 30 березня 2023 року. NASA/JPL-Caltech/ASU/MSSS

Збір першого зразка у цій місцині 30 березня офіційно розпочав нову наукову кампанію. Зразок гірської породи багатий карбонатами, що робить його чудовою мішенню для вчених, оскільки він потенційно може містити підказки про те, чи було поблизу стародавнє життя. Загалом це був 19-й зразок із поверхні Марса, зібраний рухомою лабораторією. Десять із цих зразків раніше були ретельно залишені у сховищі на поверхні Червоної планети.

«Карбонатні породи на Землі добре зберігають скам’янілі форми життя. Якщо біосигнатури присутні в цій частині кратера Єзеро, то скеля цілком могла б зберігати стародавні секрети», — пояснила Кеті Стек Морган, заступниця наукового співробітника проєкту Perseverance у Лабораторії реактивного руху NASA.

Зібраний керн шириною 13 мм та довжиною 60 мм
Зібраний керн завширшки 13 мм та завдовжки 60 мм. Фото: NASA/JPL-Caltech/ASU/MSSS

Карбонати інтригують з іншої причини, яка полягає в тому, що вони можуть допомогти відповісти на давню таємницю клімату Марса. Карбонати утворюються, коли вода та вуглекислий газ взаємодіють з іншими сполуками, й ми знаємо, що в марсіанській атмосфері є багато вуглекислого газу, і колись на поверхні також було багато води. Але сьогодні ми рідко бачимо карбонатні відкладення на Марсі, з незрозумілих причин. Детальне вивчення цього питання може допомогти вченим створити кращу картину історії Марса.

Раніше ми повідомляли про те, як Perseverance та Ingenuity зіграли у квача на Марсі.