Perseverance на Марсі згенерував кисню на 10 годин дихання

У NASA величезний арсенал проєктів і досліджень, спрямованих на розвиток космічних досліджень та пошуку життя на інших планетах. Одне із захопливіших досягнень, яке NASA зробила за останні два роки, стосується генерації кисню на поверхні Марса. Це досягнення відкриває нові можливості для майбутньої колонізації Червоної планети.

Марсохід Perseverance
Марсохід Perseverance. Зображення: NASA

Завдяки марсоходу NASA Perseverance, який почав свою місію на Марсі у 2021 році, вдалося зібрати важливі зразки та вивчати місцевість планети. Однак найважливішим досягненням було створення пристрою під назвою MOXIE (Mars Oxygen In-Situ Resource Utilization Experiment). Цей інструмент здатний генерувати кисень з розрідженої атмосфери Марса, роблячи його трохи придатним для дихання.

Прилад MOXIE встановлюється усередину Perseverance
Прилад MOXIE встановлюється всередину Perseverance перед початком місії. Фото: NASA/JPL-Caltech

Кисень від MOXIE

MOXIE вже довів, що здатний виробляти кисень на Марсі. Це дуже важливий крок у забезпеченні життя майбутніх астронавтів. За перші два роки місії MOXIE згенерував 122 грами кисню, що вже є значущим досягненням. Такої кількості кисню цілком достатньо для того, щоб маленький песик міг дихати протягом 10 годин.

Це досягнення також має велике значення з погляду подальшої колонізації Марса. Зараз NASA має багато роботи, щоб розробити технології, які дозволять генерувати достатньо кисню для цілої колонії астронавтів. Однак MOXIE вже виробляє більше кисню, ніж очікувалося, і це великий успіх.

Життя та паливо

Один із головних плюсів MOXIE полягає в тому, що він може використовувати цей кисень не лише для дихання, а й для виробництва ракетного палива. Це робить майбутні подорожі на Марс набагато реальнішими й ефективнішими, оскільки зменшує кількість пального, яке потрібно брати з собою із Землі.

MOXIE
Будова інструменту MOXIE. Фото: NASA

Наразі дослідники з нетерпінням очікують на продовження місії за допомогою MOXIE 2.0, який зможе збирати та зберігати кисень на Марсі. Використання такої технології може стати ключовим фактором для майбутньої колонізації Червоної планети й забезпечення життя астронавтів на ній.

У NASA вірять, що це досягнення перевершує їхні очікування і прокладає шлях для майбутнього, в якому астронавти можуть жити на Марсі. Це великий крок вперед у реалізації мрії про колонізацію і вивчення інших планет Сонячної системи.

Раніше ми повідомляли про те, як кисень може не бути ознакою життя на планеті.