Отримано найдетальніше фото «фабрики зірок» у центрі Чумацького Шляху

Використовуючи детальні спостереження, астрономам вдалося вперше детально побачити «фабрику зірок» у центральній частині Чумацького Шляху. Назва була надана за активне утворення численних молодих зірок у регіоні Стрільця B1. Спостереження свідчать про те, що зореутворення спочатку почалося в центрі Галактики, а потім перейшло назовні.

Зображення регіону Стрілець B1
Зображення регіону Стрілець B1 отримане завдяки GALACTICNUCLEUS. Фото: MPIA

Фотознімок центральної частини був отриманий у рамках дослідження GALACTICNUCLEUS завдяки інфрачервоній камері HAWK-I на телескопі VLT Європейської Південної Обсерваторії. Щоб зробити такий панорамний знімок, астрономам довелось зробити майже 150 знімків в інфрачервоних діапазонах J, H і Ks центральної області Чумацького Шляху, що охоплює загальну площу 64 тисячі квадратних світлових років навколо Галактичного центру.

Нові відкриття в галактичному центрі

Астрономи виявили, що більшість зірок у цьому регіоні виникли не в щільно зв’язаних масивних скупченнях, а в нещільній зоряній асоціації, яка розсіялася протягом останніх мільйонів років. Центральний об’єм Чумацького Шляху становить менше 1% порівняно з галактичним диском. Більше 10% усіх новонароджених зірок у Галактиці за останні 100 млн років утворилися саме там. Тому його вважають ідеальною лабораторією для розуміння утворення зірок в екстремальних умовах.

Астрономи проаналізували історію зореутворення Стрільця B1, центральної області Галактики, пов’язаної з сильним випромінюванням інфрачервоного світла. Вони одразу помітили, що регіон відрізняється від інших регіонів — містить значно більше молодих зірок, які іонізують навколишній газ. Існування іонізованого газоподібного водню і наявність рентгенівського випромінювання, характерного для деяких типів молодих, дуже масивних зірок, свідчить про те, що зореутворення відбувалося протягом останніх 10 мільйонів років.

Астрономи також з’ясували, що Стрілець B1 зазнав кілька фаз утворення зірок. Старіша популяція, яка сформувалася між 2 і 7 мільярдами років тому, і велика популяція набагато більш молодших зірок, вік яких становить лише 10 мільйонів років або навіть менше.

Проблеми під час спостереження

Дізнатися про високопродуктивне зореутворення в центральних регіонах нашої Галактики складно, оскільки ці регіони, важко спостерігати, бо вони приховані від нас за великою кількістю пилу. Але ця проблема вирішується за допомогою інфрачервоних, міліметрових хвиль або радіоспостережень. Світло проходить крізь пил на цих довжинах хвиль, відкриваючи вид на Центр Галактики.

Коли проблему із пилом вирішено, виникає наступна: важко відрізнити одну зірку від іншої в Центрі Галактики через їх щільну концентрацію. Винятком є ​​кілька яскравих гігантських зірок, які виділяються з-поміж інших, бо їх легко відрізнити від інших. Враховуючи цю інформацію, астрономи змогли реконструювати яскравість кожної зірки, компенсуючи затемнення через пил. Виявилось, що усі зірки в Стрільці B1 знаходяться приблизно на однаковій відстані від Землі.

Астрономи хочуть продовжити свої спостереження за допомогою інструменту KMOS на VLT, високоточного спектрографа. Спектральні спостереження дозволять їм ідентифікувати деякі дуже молоді зірки безпосередньо за зовнішнім виглядом їхніх спектрів. Це було б важливо для перехресної перевірки опублікованих результатів.

Раніше ми повідомляли про те, як у центрі Чумацького Шляху знайдено таємничі структури.

За матеріалами Techexplorist