VLT сфотографував область активного зореутворення

У Чумацькому Шляху є багато областей активного зореутворення — регіонів, де з хмар газу і пилу, що стискаються, народжуються нові світила. Одна з них зветься Gum 26. Її можна побачити на цьому знімку, який був зроблений за допомогою приймача FORS, встановленого на Дуже Великому телескопі (VLT ESO).

Область активного зіркоутворення Gum 26 (знімок VLT). Джерело: ESO

Gum 26 знаходиться на відстані приблизно 20 тис. світлових років від Сонця в південному сузір’ї Вітрил. Такі об’єкти називаються областями HII чи емісійними туманностями. В них інтенсивне ультрафіолетове випромінювання новонароджених зірок іонізує навколишній водень, змушуючи його світитися слабким рожевим світінням. Вивчаючи його спектр, астрономи отримують можливість більше дізнатися про умови, за яких формуються нові світила, а також як вони впливають на своє космічне оточення.

Знімок Gum 26 було отримано в рамках програми «Космічні скарби ESO» (ESO Cosmic Gems) – освітньо-просвітницької ініціативи, метою якої є фотографування цікавих, загадкових чи просто красивих об’єктів південного неба. Знімання зазвичай проводиться в такий час, коли телескопи через ті чи інші причини не в змозі вести заплановані спостереження. Однак, всі отримані дані можуть використовуватися в наукових цілях та доступні астрономам через Науковий архів ESO.

За матеріалами: https://www.eso.org