Оріоніди 2022: як спостерігати за метеорним потоком у жовтні

Упродовж жовтня ви матимете шанс спостерігати за однією з найдивовижніших космічних подій року — метеорним потоком Оріоніди. Якщо у вашому регіоні буде ясне небо та місцевість із мінімальним світловим забрудненням, тоді подивіться вгору — ви зможете вловити красиві смуги метеорів, що летять над вами.

Метеорний потік Оріоніди
Метеорний потік Оріоніди. Фото: Unsplash

Метеорні потоки відбуваються раз на рік. Коли Земля обертається навколо Сонця, вона проходить через хмари пилу та дрібних уламків. Ці уламки по собі залишають комети, які перетинають орбіту Землі. Метеорний потік Оріоніди пов’язаний зі знаменитою кометою Галлея, яка наближається до Землі настільки близько, що її можна побачити неозброєним оком — хоча це відбувається лише раз на 75 років. Проте комета залишила за собою помітний слід, що робить спостереження за метеоритним потоком цікавим щорічним досвідом.

Метеорний дощ Оріоніди вже розпочався у неділю, 2 жовтня, та буде видимим до понеділка, 7 листопада. Його пік припадатиме в ніч на 20 жовтня, коли буде видно від 10 до 20 метеорів на годину. Тож наступні кілька тижнів — це чудова нагода стежити за небом. За даними NASA, Місяць буде наповнений приблизно на 20% під час піка зливи, що спричинить невеликі перешкоди у спостереженні на світанку, але не має погіршувати враження від споглядання в цілому.

Щоб спостерігати за метеоритним дощем, необхідно вийти ясної ночі та влаштуватися зручно, щоб спокійно дивитися на небо. Багато астрономів-аматорів полюбляють використовувати для цього шезлонг, аби мати зручний кут огляду обличчям на південний схід. Важливо дати своїм очам звикнути до темряви, а також триматися якомога далі від джерел світла, наприклад, не дивитися в смартфон. Найголовніше, не забувайте тепло одягатись цими прохолодними осінніми ночами, якщо ви плануєте споглядати метеори до світанку.

Раніше ми показували метеоритний потік Персеїди 2022 в захопливих фото.