Об’єднані Арабські Емірати побудують шлюзовий модуль Lunar Gateway замість росії

Об’єднані Арабські Емірати (ОАЕ) зробили свій внесок в побудову космічного аванпосту Lunar Gateway, який буде обертатися навколо Місяця в наступному десятилітті. Країна Перської затоки взяла на себе відповідальність з побудови шлюзового модуля. Так ОАЕ показали, що будуть більш активно залучены до програми NASA Artemis.

Цього тижня NASA та Космічний центр ім. Мохаммеда бін Рашида (MBRSC) повідомили про співпрацю, в межах якої ОАЕ побудують модуль шлюзового відсіку для космічної станції Gateway. Шлюзовий відсік дасть змогу астронавтам виходити з придатного для життя середовища герметичних модулів екіпажу у відкритий космос. Співпраця між двома космічними агентствами також передбачатиме запуск еміратського астронавта в межах майбутньої місії Artemis на місячну космічну станцію.

«Завдяки проєкту Artemis ми вступаємо в нову еру досліджень, посилену мирним і міжнародним освоєнням космосу. Передача ОАЕ обов’язків з побудови шлюзової камери для Gateway дасть змогу астронавтам проводити революційні наукові дослідження в далекому космосі та готуватися до майбутньої колонізації Марса», — заявив адміністратор NASA Білл Нельсон.

Gateway
NASA та MBRSC уклали угоду про надання модуля Crew and Science Airlock для космічної станції Gateway. На зображенні ілюстрація Gateway (ліворуч) і художня концепція шлюзу (праворуч). Джерело: NASA

Lunar Gateway — це перша космічна станція, призначена для розміщення на орбіті навколо Місяця. Станція включатиме лабораторії для наукових досліджень, а також житлові приміщення для чотирьох астронавтів. Gateway є життєво важливим компонентом програми Artemis, яка передбачає повернення астронавтів на Місяць і в майбутньому побудову там колонії.

ОАЕ були однією з перших країн, які підписали угоду щодо Artemis у жовтні 2020 року. Хоча космічна програма ОАЕ перебуває на початковій стадії розвитку, арабська країна досягла значних успіхів за останні кілька років. ОАЕ запустили першу амбітну місію на Марс, яка успішно вийшла на орбіту навколо Червоної планети в лютому 2021 року. Астронавт ОАЕ Султан Аль-Неяді стартував на Міжнародну космічну станцію в березні 2023 року в межах місії SpaceX Crew-6 і став першим арабським астронавтом, який здійснив вихід у відкритий космос.

Станція Gateway (концепт). Джерело: Thales Alenia Space

Спочатку передбачалося, що шлюзову камеру для Lunar Gateway побудує росія. Але 2021 року вона почала відходити від проєкту, оскільки стосунки між NASA та «Роскосмосом» почали погіршуватися, особливо після агресії росії проти України.

Раніше ми розповідали про 5 найперспективніших космічних станцій сьогодення та майбутнього.