Обсерваторія Swift «ожила» та повернулася до спостережень за гамма-сплесками

Обсерваторія Swift (NASA), що досліджує гамма-сплески, повернулася до роботи після серйозного збою. Минулого місяця несправність змусила її перейти у безпечний режим. Пізніше розпочалася операція з порятунку обсерваторії. Згодом NASA підтвердила, що обсерваторія продовжить роботу, використовуючи п’ять із шести двигунів-маховиків.

NASA Swift

«Обсерваторія імені Ніла Ґерелса NASA Swift успішно повернулася до роботи. Космічний апарат і три його прилади справні та функціонують, як очікувалося», — йдеться у короткій заяві NASA.

Проблема сталася 18 січня 2022 року, коли обсерваторія була змушена призупинити свою наукову діяльність. Телескоп був автоматично переведений у безпечний режим, щоб запобігти пошкодженню його інструментів. Це означало, що він виконував лише свої основні функції та не збирав жодних наукових даних. Аналіз показав, що причиною несправності виявився один із електродвигунів.

Neil Gehrels Swift Observatory
Обсерваторія Swift (комп’ютерна симуляція)

Двигуни приводять у рух маховики-гіроскопи, що утримують телескоп у заданому положенні, щоб він протягом потрібного часу збирати дані про черговий об’єкт спостережень. Тим не менш, обсерваторія все ще могла працювати, використовуючи лише п’ять гіроскопів. Команда вирішила перезапустити телескоп із набором маховиків, що залишився. Це трохи зменшить час відповіді, але дозволить продовжити безпечний збір даних. Нову конфігурацію було завантажено 17 лютого. Цього тижня обсерваторія продовжила збирання даних у звичному режимі.

«Команда стежить за роботою космічного апарату, оскільки Swift відновлює свою місію з вивчення високоенергетичного Всесвіту», — повідомляє NASA.

Телескоп спеціалізується на виявленні гамма-сплесків. Ці космічні явища є надзвичайно короткими подіями, що тривають від кількох хвилин до кількох мілісекунд. Тому обсерваторія має швидко реагувати, щоб вести спостереження за ними.

Нагадаємо, що раніше NASA вжила екстрених заходів з порятунку коліс Curiosity, що руйнуються.