Новий модуль китайської космічної станції прибув до стартового комплексу

Модуль «Веньтянь» китайської космічної станції прибув до стартового комплексу Венчан. Спеціалісти проведуть усі передстартові випробування і запустять його на орбіту за допомогою важкої ракети «Чанчжен-5В».

Новий модуль стане частиною китайської космічної станції
Китайська космічна станція після збірки. Джерело: www.cnet.com

«Веньтянь» готується до старту

Новий модуль «Веньтянь» для китайської космічної станції «Тяньгун» 29 травня прибув до збирального комплексу Венчан. Його побудували на півночі країни і доправили морем до провінції Хайнань. Зараз спеціалісти проводять передстартову перевірку усіх систем.

Запуск орієнтовно планується на 23 липня. Здійснити його планується за допомогою важкої ракети «Чанчжен-5В», яка відіграє значну роль у великих космічних планах Китаю. Її висота складає 53,4 метра з яких майже 18 припадають на сам модуль. «Веньтянь» буде виведено на орбіту висотою 387 кілометрів із нахилом орбіти у 41,5 градуса.

Для успішного стикування модуля з головним блоком станції «Тяньхе» на останній вже 4 червня має стартувати екіпаж корабля «Шеньчжоу-14», який складається з трьох космонавтів. Вони чекатимуть запуску на орбіті та виконуватимуть інші експерименти, заплановані програмою польоту.

Ракета «Чанчжен-5В»
Ракета «Чанчжен-5В» готується до старту. Джерело: CMSA

Які можливості надасть новий модуль

22-тонний «Веньтянь» має стати другим з трьох запланованих модулів китайської космічної станції. Крім додаткового простору для життя та експериментів він надасть тайконавтам ряд нових можливостей.

По перше, його оснащено невеличкою рукою-маніпулятором. По друге, до його конструкції входить новий шлюз, який дозволяє здійснювати виходи у відкритий космос. Разом ці два фактори дадуть китайським космонавтам дуже широкі можливості щодо здійснення інженерних робіт за межами станції.

По третє, «Вентянь» оснащено великим блоком сонячних батарей. Вони мають забезпечити станцію додатковою електроенергією і дати можливість працювати на ній більшій кількості людей. Останнє має статися вже у грудні цього року, коли до «Шеньчжоу-14» приєднаються члени екіпажу «Шеньчжоу-15».

Однак ще до цього космонавти мають перевірити, чи все на «Веньтянь» працює як треба. У разі повного успіху у жовтні до станції має пристикуватися третій модуль «Меньтянь». На цьому будівництво китайської станції буде завершено, хоча існують ідеї її розширення для відвідування космічними туристами.

За матеріалами: spacenews.com