Китай здійснить понад 50 космічних запусків 2022 року

Плани Китаю на освоєння космосу охоплюють понад 50 державних та приватних запусків. Піднебесна планує добудувати свою космічну станцію і продовжити програми з дослідження Місяця.

Станція «Тяньгун», якїї бачить Китай
Станція «Тяньгун», як її бачить Китай. Джерело: Space.com

Плани Китайської аерокосмічної корпорації

9 лютого Китайська аерокосмічна науково-технічна корпорація (CASC) оприлюднила свої плани на 2022 рік. У січні вона вже здійснила два запуски й оголосила, що проведе ще принаймні 40. Шість із них будуть присвячені добудові китайської станції «Тяньгун».

У березні до неї стартує вантажний корабель «Тяньжоу-4». Він доправить усе необхідне для пілотованої місії з трьох тайконавтів, яку запустять наступною. Цього ж року до основного модуля «Тяньхе» приєднаються ще два — «Веньтян» та «Ментянь».

Крім того, Китай цього року продовжить удосконалювати свої ракети-носії «Чанчжен» («Великий похід»). Йдеться про модифікації «Чанчжен-2F», «Чанчжен-5В», «Чанчжен-7». Наприкінці лютого мають запустити важку ракету «Чанчжен-8». Не забувають китайці й про Місяць. Інженери продовжать готувати до запуску місії «Чан’е-6» та «Чан’е-7».

Приватний космос Китаю

Але державною космічною програмою китайські космічні запуски 2022 року не обмежаться. Компанія Landspace вже запланувала старт носія «Жанхе-2». Як паливо він використовуватиме метан. Не відстають від них і конкуренти з iSpace. Вони вже підготували до пуску свою четверту твердопаливну ракету Hyperbola-1 та готують метан-кисневу Hyperbola-2.

Цьогоріч Space Pioneer спробує здійснити перший пуск своєї керосин-кисневої ракети «Тяньлонг». А Galactic Energy планує одразу п’ять стартів Ceres-1. Крім того, відправляти ракети у космос буде державна Expace. Вона планує принаймні 11 запусків, однак, з огляду на низку невдач у 2020-2021 роках, виникають сумніви щодо реалізації цих планів.

Також постає питання, наскільки приватні космічні перевізники є незалежними від уряду. Інформація про це не розголошується. Існує припущення, що усі китайські компанії так чи інакше пов’язані з урядом.

Досягнення Китаю у 2021 році

Опублікований документ CASC переважно стосується результатів минулого року. Китай здійснив 55 запусків, відправивши у космос 116 апаратів. Їхня загальна вага склала 119 тонн. 41 старт здійснено на низьку навколоземну орбіту, а 16 — на геостаціонарну.

За кількістю запусків КНР минулого року випередила США, які здійснили 51 старт. Однак Сполучені Штати залишилися лідером як за кількістю виведених на орбіту апаратів (1335), так і за їхньою сумарною вагою (403 тонни).

Також Китай за 2021-й запустив у космос перший модуль своєї космічної станції та відправив до нього два вантажних кораблі та дві пілотовані місії. Китайська міжпланетна місія досягла Марса та спустила на його поверхню ровер. Крім того, було дві спроби приватних компаній дістатися орбіти. Дві з них завершилися невдачею, а одна досягла мети.

За матеріалами spacenews.com