Нижче орбіти МКС: супутники Starlink втратять висоту

SpaceX подала запит до Федеральної комісії зі зв’язку (FCC) на отримання дозволу на запуск супутників Starlink на орбіту, яка знаходиться набагато ближче до Землі. Компанія Ілона Маска посилається на те, що зниження орбіти матиме переваги в продуктивності та якості надання послуг.

SpaceX
Супутник Starlink. Ілюстрація: SpaceX

Компанія подала запит на виведення на орбіту деяких супутників Starlink другого покоління для мобільного зв’язку на відстані від 340 до 360 кілометрів від Землі, що на 200 кілометрів нижче запланованої орбіти. У випадку отримання дозволу компанія зможе розміщувати супутники на орбіті на мінімальній висоті 340 км та стандартній 500 км.

Цю ініціативу було запропоновано після успішних тестів, які показали, що супутники Starlink можуть забезпечити швидкість передачі даних до 17 Мбіт/с на мобільні телефони з операційною системою Android, перебуваючи на орбіті на відстані 360 км.

У SpaceX також зазначають, що експлуатація супутників на нижчих орбітах вимагає додаткових витрат. Утім, низька орбіта покращить стійкість системи, зменшуючи ризики зіткнень і покращуючи якість зв’язку з меншою затримкою.

Водночас таке рішення може стати об’єктом суперечок з боку конкурентів і навіть NASA. У 2022 році NASA висловлювала занепокоєння через те, що супутники Starlink обертаються нижче за Міжнародну космічну станцію та несуть загрозу її безпеці. SpaceX спростовує такі побоювання, стверджуючи, що запропонована орбіта зменшить можливі конфлікти з іншими супутниковими системами у відповідних частотних діапазонах.

Важливо зазначити, що друге покоління системи Starlink включає технологію мобільного зв’язку. Хоча FCC надала SpaceX дозвіл розмістити мобільний зв’язок на всіх 7500 супутниках другого покоління, компанія все ще очікує остаточного дозволу на комерційне використання цієї технології для клієнтів.

Раніше ми повідомляли про те, як SpaceX спалить в атмосфері Землі 100 супутників Starlink.

За матеріалами pcmag.com