SpaceX спалить в атмосфері Землі 100 супутників Starlink

Космічна компанія SpaceX Ілона Маска планує вивести з орбіти близько 100 своїх застарілих інтернет-супутників Starlink. Це означає, що ці сателіти будуть навмисно спалені в атмосфері. Рішення має забезпечити контрольований вивід з навколоземної орбіти, на відміну від випадків непередбаченого виходу із зазначеної орбіти, який раніше спостерігався з іншими супутниками Starlink.

Супутники Starlink в уявленні художника. Джерело: SpaceX

SpaceX пояснила, що ці заходи вживаються у межах зобов’язань Starlink забезпечити безпеку на навколоземній орбіті, захищаючи астронавтів та супутники, а також людей на Землі. Пізніше у заяві зазначили, що існує загальна проблема у невеликій групі з 17 супутників, що може призвести до їхнього виходу з ладу в майбутньому.

Під час виведення супутників SpaceX вестиме моніторинг за апаратами, щоб упевнитися, що вони не заважають іншим космічним об’єктам. Якщо виникне небезпека, технічні фахівці поділяться інформацією щодо їхньої траєкторії з іншими компаніями, чиї супутники також перебувають на низькій навколоземній орбіті.

SpaceX похвалилася, що з майже 6 тис. супутників їхнього флоту лише 406 раніше доводилося знімати з орбіти, і 95% з них уже згоріли. Проте з виведенням ще 100 апаратів з орбіти протягом наступних шести місяців це означає, що понад 8% супутників компанії доведеться знищити.

На навколоземній орбіті у супутників Starlink залишається інша проблема: їм доводиться маневрувати для уникнення зіткнень. За останні місяці вони майже 26 тис. разів сходили зі свого шляху, що свідчить про перевантаженість орбіти.

Це рішення SpaceX підкреслює, наскільки швидко змінюється космічна гонка, а також те, як швидко подібні технології втрачають актуальність від перенасичення космосу.

Раніше ми повідомляли про те, як SpaceX викрили на публікації неправдивих космічних знімків.

За матеріалами starlink.com