MAVEN «оживив» Марс в ультрафіолеті

На нових ультрафіолетових знімках, якими поділилася NASA, Марс зовсім не схожий на себе, і це неймовірно красиво. Замість звичної для нас запиленої Червоної планети, ці два ультрафіолетові знімки, зроблені космічним апаратом NASA MAVEN у липні 2022 та січні 2023 років, демонструють четверту планету від Сонця у пурпурових, яскраво-зелених, блідо-червоних, винних та плямистих морських відтінках.

MAVEN
Місія NASA MAVEN (Mars Atmosphere and Volatile EvolutioN) отримала приголомшливі краєвиди Марса на двох ультрафіолетових знімках, зроблених у різних точках вздовж орбіти планети. Авторство: NASA/LASP/CU

Звичайно, ці кольори не відповідають тим, які ми бачимо у реальному житті, оскільки ультрафіолетові промені невидимі для неозброєного ока. Щоб відтворити Марс в ультрафіолетовому спектрі, NASA використала спеціальну обробку зображень для штучного розфарбування планети. Вчені віднесли ці кольори до певних довжин хвиль в ультрафіолетовому спектрі, щоб вивчити унікальні особливості планети, й результати вразили.

Космічний апарат MAVEN показав Марс в ультрафіолеті. Авторство: NASA/LASP/CU

На цих фотографіях фіолетовий колір означає атмосферний озон планети, а хмари й серпанок у небі передані синім або білим. Марсіанська поверхня пофарбована у відтінки бежевого і зеленого або підфарбована так, щоб відтворити більший контраст і деталізацію, згідно з даними NASA.

Вчені NASA сподіваються, що ці приголомшливі знімки допоможуть їм зрозуміти розріджену атмосферу планети та її захопливе минуле.

Космічний апарат MAVEN показав Марс в ультрафіолеті. Авторство: NASA/LASP/CU

NASA запустила MAVEN у листопаді 2013-го. Наступного року космічний апарат вийшов на орбіту та розпочав свою місію з вивчення тонкої атмосфери планети й того, як вона втратила значну її частину в минулому через сонячний вітер і випромінювання Сонця. І ми раді, що апарат досі надсилає приголомшливі знімки та дивує нас новими науковими відкриттями.

Раніше ми повідомляли про те, як гігантський сонячний спалах запалає полярним сяйвом на Марсі.

Також нещодавно Європейське космічне агентство опублікувало новий глобальний портрет Марса, який був складений зі знімків, зроблених камерою HRSC, встановленою на борту космічного апарата Mars Express.