Ранок на Марсі: Curiosity показав барвистий пейзаж Червоної планети

Після успішного оновлення свого програмного забезпечення у квітні 2023 року марсохід Curiosity NASA зробив «листівку» дивовижного кольорового пейзажу Долини Маркерного Поясу перш ніж продовжити свою подорож.

Curiosity
Марсохід NASA Curiosity за допомогою чорно-білих навігаційних камер 8 квітня 2023 року зазнімкував панораму Долини Маркер-Бенд. Фото: NASA

Ця «листівка» є справжнім художнім твором, створеним на основі двох чорно-білих панорам, знімкованих навігаційними камерами Curiosity. Знімки були зроблені 8 квітня в різний час дня: о 9:20 ранку та 15:40 за місцевим марсіанським часом. Це надало можливість відтворити деталі пейзажу з різним освітленням. Ранкова частина отримала синій колір, а денна — жовтий. Такий підхід був використаний і на «листівці», зробленій Curiosity в листопаді 2021 року.

Отримане зображення вражає своєю красою. Марсохід розташований на підніжжі гори Шарп, що заввишки 5 км у кратері Гейл, де він проводить дослідження з моменту свого приземлення в 2012 році. Позаду слідів марсохода зображена Долина Маркерного Поясу, де Curiosity виявив несподівані ознаки давнього озера. Внизу, у центрі й трохи праворуч, видно два пагорби Bolívar і Deepdale, між якими Curiosity досліджував місцевість під назвою Paraitepuy Pass.

Curiosity
Опис об’єктів на фотознімку Curiosity. Фото: NASA

Інженер Дуг Еллісон із NASA Jet Propulsion Laboratory в Південній Каліфорнії, який обробляв зображення, зазначив: «Будь-хто, хто відвідував національні парки, знає, що пейзаж вранці й після обіду несхожий. Знімання у два різні часи доби дозволяє отримати глибокі тіні, оскільки освітлення надходить ліворуч та праворуч, як на сцені».

Особливо ефектні тіні на зображенні підкреслюються тим, що на момент знімкування на місці Curiosity панувала зима. В цей сезон повітря на Марсі містить менше пилу, тому знімок вийшов дуже чітким.

На світлині також видно задню частину марсохода, де можна розгледіти його три антени та ядерну батарею. Особливу увагу привертає прилад для вимірювання радіації, відомий як Radiation Assessment Detector (RAD), що зображений як біле коло в нижньому правому куті. Цей прилад допомагає вченим вивчити, як захистити перших астронавтів, які будуть відправлені на Марс, від радіації на поверхні планети.

Раніше ми складали тест на знання цікавих фактів про Curiosity.