Небесний палац: Китай опублікував фото своєї орбітальної станції

Китай опублікував перші високоякісні знімки своєї орбітальної станції «Тяньгун». Вони були зроблені екіпажем місії «Шеньчжоу-16».

Китайська орбітальна станція «Тяньгун». Джерело: CNSA

Складання станції «Тяньгун» почалося навесні 2021 року, коли на орбіту запустили її базовий модуль. У липні 2022 року до нього додали лабораторний модуль «Веньтянь», а в листопаді — модуль «Ментянь». Попри те, що відтоді минуло вже понад рік, лише зараз Китайське національне космічне управління опублікувало якісні знімки «Тяньгун».

Наразі «Тяньгун» має T-подібну конфігурацію. Загальна маса її трьох модулів становить близько 70 тонн, об’єм внутрішнього простору — 340 м³ (з них 122 м³ є населеними). Станція розрахована на постійне перебування трьох тайконавтів і може забезпечити присутність шести осіб на час «перезмінки» екіпажів.

Китайська орбітальна станція «Тяньгун». Джерело: CNSA

У момент знімкування до «Тяньгун» були пристиковані кораблі «Шеньчжоу» та «Тяньчжоу». Перші використовуються для доставлення на станцію екіпажів, другі — для доставлення вантажів.

Варто зазначити, що це ще не фінальний вигляд станції. У майбутньому Китай планує додати до «Тяньгун» багатофункціональний модуль, оснащений шістьма стикувальними портами. Це дасть змогу пристиковуватися до станції більшій кількості кораблів, а також дасть можливість розширити комплекс завдяки новим модулям. Після цього «Тяньгун» обжене «Мир» і стане другою за величиною орбітальною станцією в історії.

Китайська орбітальна станція «Тяньгун». Джерело: CNSA

Крім того, влітку наступного року Китай планує запустити космічний телескоп «Сюньтянь». Хоч він і не є частиною «Тяньгун», орбітальна обсерваторія час від часу стикуватиметься зі станцією для технічного обслуговування.