Китай підтвердив намір запустити великий космічний телескоп

Китай підтвердив озвучені раніше плани запустити велику космічну обсерваторію, можливості якої можна порівняти з телескопом Hubble. Про це йдеться у повідомленні, опублікованому інформаційним агентством «Сіньхуа».

Телескоп «Сюньтянь» (концепт). Джерело: Jaimito130805, CC BY-SA 4.0

Китайський космічний телескоп отримав назву «Сюньтянь», що перекладається як «Небесний вартовий». Він буде запущений наприкінці 2023 року за допомогою ракети «Чанчжен-5B» і розпочне спостереження у 2024 році.

Китайський Hubble

«Сюньтянь» часто порівнюють із телескопом Hubble. І в цьому немає нічого дивного, бо нова обсерваторія отримає двометрове дзеркало, що дасть їй можливість робити знімки з дозволом, близьким до зображень свого американського «колеги». Як і Hubble, «Сюньтянь» зможе вести знімання у видимому, ближньому інфрачервоному та ближньому ультрафіолетовому діапазонах.

Прототип телескопа «Сюньтянь». Джерело: @CNSpaceflight

Водночас у двох телескопів є й суттєва відмінність. «Сюньтянь» буде оснащений тридцятьма 81-мегапіксельними детекторами, завдяки яким володітиме в 350 разів більшим полем огляду, ніж Hubble. За оцінками фахівців, за десять років «Сюньтянь» зможе відзняти до 40% небесної сфери.

Іншою цікавою особливістю проєкту є те, що «Сюньтянь» виведуть на ту саму орбіту, що й китайська орбітальна станція «Тяньгун». Телескоп буде оснащений власними двигунами та навігаційною системою. У разі потреби він зможе стикуватися зі станцією для дозаправлення, технічного обслуговування та заміни наукових інструментів.

Прикладом ефективності подібного підходу може бути той самий телескоп Hubble. Завдяки п’яти місіям обслуговування його технічні можливості тільки зросли й, попри свій солідний 31-річний вік, він усе ще залишається на провідному краї науки та регулярно тішить нас дивовижними знахідками та рекордними відкриттями.

Нагадаємо, що недавно Китай також озвучив плани зміни орбіти навколоземного астероїда.

За матеріалами https://www.universetoday.com