Небесне шоу над Серро-Тололо

Знімок був зроблений на території Міжамериканської обсерваторії Серро-Тололо в Чилі. Він демонструє чудову панораму, що складається з зоряного неба та телескопів, що його вивчають.

Зоряне небо над обсерваторією Серро-Тололо. Джерело: CTIO/NOIRLab/NSF/AURA/B. Tafreshi

У небі над Серро-Тололо домінує сліпуча смуга Чумацького Шляху. За підрахунками вчених, приблизно третина населення Землі вже не може побачити її через світлове забруднення. Але далеко від цивілізації в пустелі Атакама наша галактика все ще сяє на всю міць.

Крім Чумацького Шляху, на небі можна побачити туманність «Лагуна» та молекулярну хмару ρ Змієносця. Вони є регіонами активного зореутворення, де зараз формуються нові світила та планети. Можливо, на якійсь із них у майбутньому з’явиться життя. Біля горизонту також помітно характерне зелене світіння. Це не полярне сяйво, а інший феномен, відомий під назвою власне світіння земної атмосфери.

Щодо телескопів, то можна звернути увагу на розташований трохи лівіше від центру композиції 4-метровий телескоп Віктора Бланка. У період з 1976 до 1998 рік він був найбільшою оптичною обсерваторією Південної півкулі. Але навіть після введення в дію потужніших інструментів він все ще продовжує грати важливу роль в астрономічних дослідженнях. Зокрема, на телескоп встановлена знаменита Камера темної енергії.