NASA знищила історичну будівлю космічного центру за 10 секунд: відео

Ми звикли бачити, як NASA займається запуском ракет у космос. Але іноді аерокосмічна адміністрація проводить більш небезпечні експерименти та навіть вдається до руйнувань — усе заради майбутнього. 29 жовтня вона зосередилася на підриві будівлі колишнього адміністративного штабу.

Центр космічних польотів імені Маршалла NASA в Хантсвіллі, штат Алабама у 2014 році
Центр космічних польотів імені Маршалла NASA в Гантсвіллі, штат Алабама 2014 року. Фото: NASA

Космічне агентство знесло Будівлю 4200 у Центрі космічних польотів Маршалла в Гантсвіллі, штат Алабама. YouTube-канал Центру космічних польотів імені Маршалла транслював пряму трансляцію руйнування. Підготовка зайняла більш ніж пів години. Але сама подія трапилась за лічені секунди (таймлайн 30:58 на відео), коли кілька контрольованих вибухів знищило будівлю вщент.

Розчищення старої будівлі відтепер створює простір для низки нових, найсучасніших об’єктів, з яких NASA плануватиме космічні місії у майбутньому.

Історія Будівлі 4200

Центр космічних польотів імені Маршалла NASA був заснований 1960 року та охоплює близько 4450 га. У ньому працює майже 6000 співробітників, і це один із найбільших польових центрів агентства. Будівля 4200 була адміністративною штаб-квартирою Центру космічних польотів Маршалла з 1963 до 2020 року.

«NASA та її урядові й комерційні партнери вирішували тут найскладніші технічні проблеми космічних польотів протягом майже 60 років, починаючи з новаторських місій Apollo до Місяця», — повідомляє агентство.

Провідні розробки двигунів

Інженери, науковці та дослідники Центру космічних польотів імені Маршалла працюють над широким спектром проєктів, створюючи та вдосконалюючи технології у сферах космічного транспорту та руху, космічних середовищ існування та планетарних посадкових апаратів, а також займаються важливими розробками у складних космічних системах і наукових дослідженнях.

Space Shuttle Enterprise
Space Shuttle Enterprise прямує на південь дорогою Райдаут для випробувань. На задньому плані адміністративний штаб 4200. Авторство: NASA

Команди приділяють особливу увагу технологіям двигунів на твердому та рідинному паливі, а також займаються провідними розробками, такими як сонячні вітрила та ядерний двигун. Поточна робота прокладає шлях до проєктування різних типів космічних кораблів, здатних виконувати низку майбутніх місій.

«Від найперших випробувальних польотів ракет Mercury і Redstone, через місії Saturn V і програму Space Shuttle, до флагманського космічного корабля наступного покоління країни (Space Launch System) і нової програми Artemis для повернення людей на Місяць — Маршалл забезпечив розробку кожної великої силової установки в історії NASA», — заявили в агентстві.

Раніше ми повідомляли про те, як NASA оприлюднила дані про неймовірно високі доходи.