NASA випробувала антену телескопа Roman

Інженери космічного центру ім. Годдарда успішно завершили тести антени високого посилення, яка буде встановлена на новому інфрачервоному телескопі Roman (Roman Space Telescope).

Основні завдання та влаштування телескопа Roman

Космічний телескоп Roman призначений для спостереження великомасштабних структур Всесвіту та дослідження впливу темної матерії на галактики. Інше завдання місії — пошук та отримання прямих зображень екзопланет.

Nancy Grace Roman Space Telescope
Телескоп Roman в уявленні художника. Джерело: NASA

Для виконання поставлених завдань Roman буде оснащений 2,4-метровим дзеркалом і отримає два наукові інструменти: 288-мегапіксельну камеру, що дозволяє знімати ділянки неба площею 0,28 квадратних градусів (це в сотню разів більше поля зору Hubble) та коронограф — пристрій, здатний «відсікати» світло зорі, що дозволяє безпосередньо вивчати супутники, які обертаються навколо неї.

Антена телескопа Roman

В цей час новий телескоп знаходиться на стадії будівництва та тестування компонентів. Одним із них є антена високого посилення, створена інженерами NASA у співпраці зі спеціалістами шведської компанії AASC. Вона виготовлена з композитного вуглецевого матеріалу, який дуже мало важить, але при цьому здатний витримувати значні температурні коливання. При діаметрі 1,7 метра, маса рефлектора антени складає всього 10,9 кг.

За словами представників NASA, Roman отримає нову систему зв’язку, яка дозволить йому передавати на Землю безпрецедентні обсяги інформації. Очікується, що за день спостережень обсерваторія пересилатиме близько 1,4 терабайта даних. Для порівняння, щодня Hubble передає на Землю 2,7 гігабайта даних, James Webb — 58 гігабайтів даних.

Щоб переконатися в тому, що антена впорається з покладеним на неї завданням, NASA піддала її серії комплексних випробувань. Пристрій пройшов серію вібраційних тестів, що імітують умови запуску, а потім перевірили у вакуумній камері. Після цього інженери виміряли характеристики антени у радіочастотній безлунній випробувальній камері. Вона успішно пройшла усі перевірки. Це означає, що інженери можуть розпочати наступний етап інтеграції компонентів Roman.

На цей момент запуск нового телескопа запланований на травень 2027 року. Для місії буде використана ракета Falcon Heavy.