NASA відзвітувала про прогрес у складанні апарата Europa Clipper

Інженери Лабораторії реактивного руху (JPL) розпочали складання апарата Europa Clipper. Про це йдеться у повідомленні, опублікованому на офіційному сайті NASA.

Платформа апарата Europa Clipper. Джерело: NASA/JPL-Caltech

Платформа Europa Clipper була доставлена до складального цеху JPL навесні цього року. Вона являє собою пару вкладених один в одного алюмінієвих циліндрів з різьбовими отворами для кріплення корисного навантаження — наукових інструментів, датчиків, електронних компонентів, провідників, антен та сонячних батарей.

Висота платформи становить 3 метри, діаметр 1,5 метра. Усередині неї розташовані два баки — один з паливом, інший з окислювачем. Їхній вміст доставлятиметься до групи з 24 двигунів, де вони будуть змішуватися для створення контрольованої хімічної реакції, яка утворює тягу. Двигуни будуть використані як для великих маневрів (наприклад, виходу на орбіту Юпітера), так і малих корекцій курсу та орієнтації космічного апарата.

Складання Europa Clipper

Наразі інженери JPL вже встановили на платформу Europa Clipper кілька наукових інструментів. Серед них детектор плазми, ширококутна камера, ультрафіолетовий спектрограф та прилад для вимірювання теплового випромінювання.

Сховище електроніки апарата Europa Clipper. Джерело: NASA/JPL-Caltech

Найближчим часом на Europa Clipper також встановлять сховище, всередині якого буде розміщена електроніка, яка керує апаратом. Воно сконструйоване таким чином, щоб протистояти впливу потужних радіаційних поясів Юпітера. Крім того, інженери розпочали монтаж проводки. У розкладеному стані її довжина становить 640 метрів.

У JPL планують завершити складання апарата до кінця 2022 року. Після цього він пройде серію тестів, покликаних засвідчити його готовність витримати вібрації, які виникнуть під час його запуску та перебування у космічному просторі.

Дата запуску Europa Clipper

Europa Clipper буде запущений у жовтні 2024 року, ракетою Falcon Heavy. Апарат вийде на постійну орбіту навколо Юпітера у 2030 році.

Europa Clipper (концепт). Джерело: NASA/JPL-Caltech

Метою місії є Європа — найменший із чотирьох галілеєвих супутників Юпітера, вкритий крижаним панциром, під багатокілометровою товщею якого має ховатися глобальний океан, який містить більше води, ніж усі океани Землі. Під час серії п’яти десятків близьких прольотів, Europa Clipper повинен буде зібрати докладні відомості про цей незвичайний світ. Вчені сподіваються, що ця інформація допоможе отримати відповідь на питання, чи здатний підповерхневий океан Європи підтримувати життя.

За матеріалами https://www.jpl.nasa.gov