NASA відклала репетицію пуску місячної ракети

NASA вирішила відкласти на місяць генеральну репетицію пуску надважкої ракети SLS. Спочатку її планувалося провести у лютому. Але тепер дата зрушилась на середину березня.

Складання ракети SLS. Джерело: NASA/Kim Shiflett

У межах генеральної репетиції SLS та встановлений на її вершині корабель Orion будуть доставлені мобільним транспортером на пусковий майданчик LС-39B. Потім ракету повністю заправлять, а інженери відпрацюють процедуру передстартового відліку. Після цього SLS повернеться до Будівлі вертикального збору для фінальних операцій з її підготовки до пуску.

У своїй заяві NASA обґрунтувала відстрочку необхідністю дати спеціалістам додатковий час на підготовку ракети та перевірку всіх систем. За словами заступника адміністратора агентства з розробки дослідницьких систем Тома Вітмейєра, на відміну від попереднього перенесення, коли інженерам потрібно було терміново замінити несправний контролер двигуна, зараз у них немає подібних технічних проблем. «У нас просто є багато речей, які необхідно доробити, — сказав Вітмейєр. — Це велика машина. Там багато приладів, які треба завершити».

Нове перенесення означає, що пуск SLS відбудеться не раніше квітня. Найближче пускове вікно відкриється з 8 по 23 квітня. Наступне — з 7 по 21 травня.

Нагадаємо, що під час майбутнього запуску SLS відправить до Місяця безпілотний космічний корабель Orion. Він проведе 26 днів у космосі (включаючи шість діб на орбіті навколо Місяця), після чого повернеться на Землю. Крім Orion, SLS також виведе і попутне навантаження у вигляді десяти апаратів, створених на базі платформи кубсат. Деякі займуться вивченням Землі та космічної погоди, інші вийдуть на орбіту навколо Місяця, а зонд NEA Scout розгорне сонячне вітрило та вирушить досліджувати навколоземні астероїди.

За матеріалами https://blogs.nasa.gov