NASA розпочала випробування космічного корабля Orion для місії Artemis II: відео

Місія Artemis II була відтермінована на 2025 рік, що дає змогу більш детально підготуватися до польоту. Днями NASA перейшла до випробування космічного корабля Orion, який доставить на навколомісячну орбіту чотирьох астронавтів. Космічне агентство виклало відео процесу транспортування капсули до модернізованої вакуумної камери в операційно-контрольній будівлі Космічного центру NASA ім. Кеннеді у Флориді. Там космічний корабель пройде тестування в умовах, близьких до космічного вакууму.

На відео також помітна нова кімната управління, яка виходить на модернізовану камеру і містить кілька робочих станцій і комунікаційне обладнання. У межах підготовки до випробувань Orion, були проведені й інші модернізації об’єкта.

Марі Рід з NASA прокоментувала початок випробувань космічного корабля Artemis II: «Це була дивовижна можливість очолити різноманітну і виняткову команду, щоб відновити можливості для тестування космічного корабля NASA наступного покоління, який доставить людей назад на Місяць».

Orion
4 квітня 2024 року команда провела транспортування космічного корабля Orion місії Artemis II у вакуумну камеру всередині Операційно-контрольної будівлі Космічного центру імені Кеннеді. Фото: NASA/Аманда Стівенсон

Місія Artemis I без екіпажу була запущена ракетою NASA наступного покоління SLS і відправила Orion у політ навколо Місяця під час його першого льотного випробування. Місія Artemis II пройде тим самим маршрутом, але наблизиться на відстань 140 км над поверхнею Місяця, що дасть можливість чотирьом астронавтам побачити наш супутник максимально близько. Метою 10-денного польоту є підтвердження безпеки космічного корабля для подальших пілотованих місячних місій.

Orion
Космічний корабель Orion встановлюють у вакуумну камеру для випробувань. Фото: NASA

У разі успішного польоту Artemis II прокладе шлях до довгоочікуваної місії Artemis III, під час якої на поверхню Місяця ступить перша жінка і перший афроамериканець. Запуск Artemis III наразі також відтермінований і запланований на 2026 рік. Під час цієї місії екіпаж пересяде з космічного корабля Orion у посадковий модуль Starship HLS компанії SpaceX, який наразі перебуває на стадії розробки. Потім Starship спуститься на поверхню Місяця для першої висадки людини на Місяць з екіпажем з часів останньої місії Apollo у 1972 році.

Раніше ми показували в яких умовах полетять астронавти Artemis II до Місяця.