Екіпаж Artemis II відчув себе в тісній капсулі під час коливання на хвилях

Нещодавно екіпаж космічного корабля Artemis II у складі Крістіни Кох, Віктора Гловера, Ріда Вайзмена і Джеремі Гансена отримав невтішну новину: їхню пілотовану місію до Місяця перенесли щонайменше на 10 місяців — на вересень 2025 року. Рішення було пов’язане з необхідністю розв’язання проблем щодо безпеки. Хоча додатковий час дозволяє космічній агенції підготувати необхідне обладнання, екіпаж Artemis II отримав можливість краще підготуватися до місії на Місяць.

NASA Artemis II
Члени екіпажу NASA Artemis II виходять з макета космічного корабля Orion у Тихому океані під час випробування на відновлення URT-11 25 лютого 2024 року. Фото: NASA

Минулого місяця четверо астронавтів тренувались відпрацьовувати завершальний етап своєї 10-денної місії до Місяця: спуск на поверхню Землі. Для цього в Тихому океані розмістили макет космічного корабля Orion для максимальної реалістичності, де астронавти відчули себе в тісній капсулі під час коливання на хвилях.

Коли наступного року астронавти повернуться зі своєї справжньої космічної подорожі та приводняться в океані, спільна команда NASA і Міністерства оборони чекатиме біля узбережжя Каліфорнії, щоб зняти їх з космічного корабля Orion і перевезти на корабель ВМС, що стоїть неподалік.

NASA Artemis II
Членам екіпажу NASA Artemis II допомагає персонал ВМС США, коли вони виходять з макета космічного корабля Orion на надувний човник під час випробувань біля узбережжя Сан-Дієго (штат Каліфорнія) 25 лютого 2024 року. Фото: NASA

Коли Orion приводниться, команда водолазів ВМС на невеликих човнах спочатку оцінить капсулу, щоб переконатися у відсутності будь-яких небезпек. Коли буде отриманий дозвіл на наближення, команди стабілізують капсулу та встановлять надувне рятівне коло на космічний корабель. Водолази також встановлять надувний пліт під боковим люком Orion, який допоможе їм зручно вибратись. Після того, як екіпаж вийде з капсули, пліт буде переміщений приблизно на 100 м від Orion, щоб астронавтів можна було підняти на борт гелікоптера та перевезти на військовий корабель, що чекатиме неподалік. Там екіпаж доправлять до медичного відсіку для проведення обстеження, а згодом — назад на берег, до Космічного центру імені Джонсона в Х’юстоні (штат Техас).

«Наші ретельно відпрацьовані тренування допоможуть забезпечити успішне завершення останнього етапу першої за останні 50 років пілотованої місії NASA на Місяць», — зазначила Лілі Віллареал, директорка NASA з питань посадки та відновлення.

Астронавти Artemis II
Астронавти Artemis II у Космічному центрі Кеннеді. Фото: NASA

Екіпаж Artemis II буде виведений на орбіту новою ракетою NASA Space Launch System із Космічного центру Кеннеді у Флориді. Під час польоту екіпаж наблизиться до поверхні Місяця на відстань близько 120 км, а потім облетить наш супутник і повернеться на Землю. Успішна місія прокладе шлях до висадки екіпажу на Місяць, яка наразі запланована на 2028 рік.

Раніше ми повідомляли про те, як астронавти місії Artemis-2 їстимуть канадські пластівці та печиво з кленовим сиропом.