Астронавти місії Artemis-2 їстимуть канадські пластівці та печиво з кленовим сиропом

Канадські пластівці, карі та печиво з кленовим сиропом полетять на Місяць. Вони будуть входити у раціон астронавтів місії Artemis-2.

Печиво з кленовим сиропом на МКС
Печиво з кленовим сиропом на МКС. Джерело: Chris Hadfield/CSA/X

Місія Artemis-2

Канадська космічна агенція CSA нещодавно оприлюднила перелік продуктів, які полетять на борту Artemis-2, першої за 53 роки місії людини на Місяць. Поки що її старт запланований на вересень 2025 року.

Хороші манери під час споживання їжі в космосі відрізняються від земних. Наприклад, вам потрібно слідкувати за крихтами, аби вони не розліталися по всьому відсіку. Однак канадський астронавт Джеремі Гансен запевнив журналістів у штаб-квартирі CSA, що під час польоту він планує ігнорувати деякі норми. Наприклад, не збирається запихати до рота ціле печиво заради чистоти.

Хоча при цьому Гансен, а також його товариші Рід Ваймен, Крістіна Кох та Віктор Гловер будуть складати своє меню на основі того, що використовується на МКС. Хоча їхній невеликий космічний корабель Orion не має повноцінного камбуза, на борту буде стандартний набір харчових продуктів з поправками на смакові та культурні уподобання членів екіпажу. Звідси й канадське печиво з кленового листя, яке вже побувало в кількох місіях на МКС.

Печиво для астронавтів

Обираючи харчові продукти для космосу, CSA враховувала такі фактори, як термін придатності, текстура, пакування, інгредієнти, можливість приготування і зручність споживання в космосі. Астронавти зазвичай їдять тричі на день і один раз перекушують між ними, при цьому кількість їжі коливається від 1900 до 3200 калорій на день, залежно від ваги, статі та інших специфічних потреб.

Астронавтів та експертів з оцінювання харчових продуктів також запитували про «органолептичні властивості», або відчуття, такі як зовнішній вигляд, аромат, смак і текстура. На основі цих обговорень були відібрані наступні продукти: печиво з вершковим кремом «Апельсин», кленовий сироп, копчений лосось, креветки карі з рисом та полунично-лавандові пластівці.

Канада є учасницею Угод Артеміди під керівництвом NASA, які встановлюють мирні норми дослідження космосу. Понад 30 країн підписали ці угоди. Канада, деякі члени Європейської космічної агенції та кілька інших країн постачають обладнання для досягнення цілей програми Artemis на Місяці, що дозволяє брати в ній безпосередню участь.