NASA продовжила вісім міжпланетних місій

Після ретельного аналізу діючих міжпланетних місій NASA вирішила продовжити вісім із них. Це викликано як їхньою високою науковою віддачею, так і потенціалом для виконання подальших досліджень.

До списку увійшли такі місії:

MAVEN (Mars Atmosphere and Volatile Evolution). Основним її завданням стане вивчення зміни марсіанської атмосфери під час майбутнього сонячного максимуму. Також апарат буде використовуватися як ретранслятор для передачі на Землю даних, що збираються марсоходами.

InSight. Апарат продовжить збирати дані про сейсмічну активність Марса доти, доки його запилені сонячні батареї вироблятимуть достатню кількість енергії. За останніми оцінками, InSight зможе продовжувати роботу до кінця цього року, після чого замерзне.

InSight
Посадковий модуль NASA InSight на поверхні Марса. Видно навіть, як корпус покритий пилом. Фото було зроблене високоякісною камерою на борту космічного корабля Mars Reconnaissance Orbiter. Зображення: NASA/JPL-Caltech

Mars Science Laboratory. Ровер Curiosity, який проїхав уже 27 км марсіанською поверхнею, продовжить своє сходження горою Шарпа з метою вивчення осадових порід, що сформувалися в часи, коли Червона планета була водним світом.

Mars Odyssey. Апарат-рекордсмен (нагадаємо, що він був запущений ще 2001 року) проводитиме дослідження гірських порід та льоду під поверхнею Марса, відстежуватиме радіаційну обстановку на околицях планети та продовжуватиме свою тривалу кампанію з моніторингу клімату.

MRO (Mars Reconnaissance Orbiter). Нещодавно інженери вирішили вимкнути спектрометр CRISM через поломку кріокулера. Проте апарат продовжить вивчення марсіанської поверхні, атмосфери та клімату. Також він продовжуватиме відігравати ключову роль у передаванні даних, що збираються марсоходами на Землю.

LRO (Lunar Reconnaissance Orbiter). Зонд продовжить вивчення поверхні Місяця. Завдяки поступовій зміні своєї орбіти він зможе вивчити постійно затінені регіони, де, як вважається, розташовані поклади водяного льоду. Також LRO буде залучений для потреб місії Artemis.

Апарат LRO в уявленні художника. Джерело: NASA’s Goddard Space Flight Center

New Horizons. Зонд продовжить вивчення віддалених транснептунових об’єктів та моніторинг космічної погоди. Докладніше про завдання продовженої місії можна почитати тут.

OSIRIS-REx. Апарат отримав нову мету. Після скидання на Землю капсули зі зразками речовини астероїда Бенну він буде направлений до астероїда Апофіс. Докладніше про завдання продовженої місії можна почитати тут.

Рішення про продовження кожного з проєктів приймалося після ретельного розгляду групою експертів з наукових кіл, промисловості та NASA. В розрахунок бралася наукова значущість місій, потенційна віддача від продовження роботи та можливість виконання нових завдань, що не передбачаються оригінальним планом польоту.

Наразі NASA управляє 14 міжпланетними космічними апаратами. Ще 12 місій перебувають у стадії розробки, 7 реалізуються разом із іншими країнами.