NASA показала, як виглядають загублені помідори на МКС

Астронавт Френк Рубіо на Міжнародній космічній станції (МКС) під час експерименту в 2022 році випадково загубив два помідори. Ці овочі були випадково знайдені через вісім місяців наступною командою Expedition 70. Днями NASA оприлюднила знімки цієї кумедної знахідки.

Знайдені два маленькі помідори, які були загублені на Міжнародній космічній станції у 2022 році
Знайдені два маленькі помідори, загублені на МКС 2022 року. Фото: NASA

Овочі були знайдені в герметичному пластиковому пакеті зневодненими та трошки сплющеними, проте без видимих ознак мікробних або грибкових утворень. Хоча з моменту зникнення помідорів минув майже рік, за цей час вони лише змінили колір через втрату вологи. Знахідка стала частиною великого дослідження, спрямованого на вирощування їжі в умовах космосу.

Астронавт NASA та бортінженер Expedition 68 Френк Рубіо
Астронавт NASA та бортінженер Expedition 68 Френк Рубіо перевіряє врожай помідорів, що ростуть на МКС, у ході дослідження космічної ботаніки XROOTS 14 жовтня 2022 року. Фото: JAXA

Френк Рубіо збирав урожай помідорів у 2022 році в межах експерименту XROOTS, що використовує гідропонічні й аеропонічні методи для вирощування рослин без ґрунту. Це дослідження важливе для розробки методів виробництва їжі в ході майбутніх космічних місій на Місяць і Марс. Крім того, існують інші експерименти (такі, як VEG-05 і Planet Habitat-03), спрямовані на отримання різних продуктів харчування та дослідження генетичної адаптації рослин до космосу.

Рослини в космосі — не тільки їжа

Важливою частиною цього дослідження є не лише забезпечення астронавтів свіжою їжею, але й вивчення впливу вирощування рослин у космосі на психологічний стан астронавтів. Виявлено, що час, проведений у саду на МКС, чинить позитивний вплив на самопочуття та підвищує моральний дух екіпажу.

Загальною метою подібних експериментів є розробка технологій, що можуть бути використані для забезпечення не лише фізичних, але і психологічних потреб екіпажів під час тривалих космічних місій. Вони стають важливим кроком у підготовці до майбутніх досліджень Місяця та Марса, де наявність натуральної їжі та психологічної підтримки буде одним із ключових завдань.

Раніше ми повідомляли про те, як мухи допоможуть NASA вирощувати їжу на Марсі.