NASA планує замовити у Boeing шість космічних кораблів Starliner

Boeing заявила про можливість залучення приватних астронавтів до майбутніх місій Starliner. Але поки космічним кораблем користуватимуться лише астронавти NASA.

Starliner
Ілюстрація космічного корабля Starliner на навколоземній орбіті. Зображення: Boeing

Керівник програми Starliner Марк Наппі повідомив, що компанія наразі фокусується на першій пілотованій місії Crew Flight Test (CFT) для NASA. Старт запланований на 6 травня. Астронавти NASA Бутч Вілмор і Суні Вільямс вирушать у космос на борту ракети United Launch Alliance Atlas V.

«У разі успіху CFT, Boeing планує побудувати достатньо космічних кораблів для розширення власного флоту, яких очікується шість або сім», — заявив Наппі.

United Launch Alliance Atlas V
Ілюстрація Starliner, який виводить на навколоземну орбіту ракета United Launch Alliance Atlas V. Зображення: Boeing

Приватні польоти можливі, але наразі вони не є пріоритетними. Все тому, що NASA зосереджується на розвитку програми до можливого припинення експлуатації Міжнародної космічної станції у 2030 році.

Контракти зі SpaceX та Boeing

SpaceX і Boeing отримали контракти від NASA на відправлення комерційних екіпажів на МКС після припинення програми Space Shuttle у 2011 році. Станом на 2014 рік контракт Boeing на Starliner оцінювався в 4,2 млрд доларів, а контракт SpaceX — у 2,6 млрд. Але рішення Boeing відрізняється від рішення SpaceX, яка також відправляє астронавтів на МКС.

SpaceX відправила свою першу тестову місію до МКС у 2020 році. За цей час приватна космічна компанія провела 11 успішних польотів астронавтів до орбітального форпосту: вісім місій для NASA і три — для приватної компанії Axiom Space. Але попри успіх SpaceX, Boeing заявляє, що приватні польоти астронавтів поки не є досить зрілими для включення у бізнес-плани компанії.

SpaceX Crew Dragon та Boeing Starliner

Також варто зауважити на технічні труднощі, з якими зіткнувся Starliner з 2019 року, що призвели до додаткових витрат у 1,4 млрд доларів. Проблеми з парашутами та іншими системами безпеки відтермінували перший запуск космічного корабля на чотири роки.

Астронавти Вілмор і Вільямс наразі продовжують підготовку до запуску і мають намір ретельно перевірити корабель та всі системи. Якщо все піде за планом, перша повноцінна експлуатаційна місія відбудеться на початку 2025 року.

Раніше ми повідомляли про те, що NASA замовить п’ять додаткових Crew Dragon.

За матеріалами Space.com