NASA перевірить межу можливостей гелікоптера Ingenuity на Марсі

Відважний гелікоптер NASA Ingenuity збирається здійснити свій 49-й політ на Марсі. Маленький безпілотний літальний апарат прибув на Червону планету разом із марсоходом Perseverance у лютому 2021 року.

Ingenuity
Гелікоптер NASA Ingenuity. Фото: NASA

Основна мета марсохода — пошук доказів стародавнього життя на далекій планеті. Ingenuity допомагає у цьому, використовуючи свою бортову камеру, щоб розвідати найкращі маршрути для Perseverance по скелястій поверхні. На початку своєї місії команда з Лабораторії реактивного руху NASA (JPL) просто цікавилася тим, чи зможе вертоліт піднятися в розріджену атмосферу Марса.

Після успішної спроби у квітні 2021 року, щоб стати першим літальним апаратом, який здійснив зліт та горизонтальний політ в атмосфері іншої планети, Ingenuity вирушав у дедалі складніші та довші подорожі, кульмінацією яких стали польоти для навігаційної допомоги марсоходу. Попри чудові досягнення, команда, що стоїть за Ingenuity, прагне довести гелікоптер до межі своїх можливостей. Цього тижня гвинтокрил може піднятися на рекордну висоту.

Анімація польоту NASA Ingenuity на Марсі

Наразі Ingenuity здійснив найвищий підйом на висоту 16 м. Тому в наступному польоті він підніметься на значно вищу висоту. Очікується, що в 49-му польоті гелікоптер протримається у повітрі близько 135 секунд і подолає відстань 272,5 м, рухаючись зі швидкістю приблизно 16 км/год.

NASA настільки вразила здатність гелікоптера працювати так довго, а також подолання низки технічних проблем, що вона планує побудувати більш вдосконалену його версію для майбутніх місій на Марс і, можливо, на інші планети. Аерокосмічна адміністрація використовуватиме транспортний засіб для збору візуальних даних із повітря для картографування та допомоги марсоходам на поверхні. Його також можна застосовувати для транспортування зразків гірських порід і ґрунту до космічного корабля, який очікує, щоб доставити їх додому для більш детального аналізу вченими у межах проєкту Mars Sample Return.

Раніше ми повідомляли про те, як Ingenuity побив рекорди швидкості та дистанції польоту.

За матеріалами Digital Trends.