NASA обрала компанії для запуску малих вантажів

NASA назвала дванадцять компаній, які візьмуть участь у новій комерційній програмі VADR (Venture-Class Acquisition of Dedicated and Rideshare). Вони зможуть претендувати на контракти із запуску малих космічних апаратів.

Вхід до космічного центру ім. Кеннеді. Джерело: NASA

До списку учасників нової програми увійшли:

• ABL Space Systems
  • Astra Space
  • Blue Origin
  • L2 Solutions
  • Northrop Grumman
  • Phantom Space
  • Relativity Space
  • Rocket Lab
  • Spaceflight
  • SpaceX
  • United Launch Services
  • Virgin Orbit

Програма VADR спрямована на підтримку приватної аерокосмічної індустрії та розрахована на 5 років. Її учасники матимуть змогу отримувати контракти з фіксованою ціною на запуск різних вантажів — від кубсатів до місій класу D із відносно високим рівнем ризику. Загальна сума виданих у межах програми контрактів становитиме 300 млн доларів.

VADR є далеко не єдиним проєктом NASA, який призначений для підтримки приватних компаній. Так, у межах програми CLPS організація вже уклала сім контрактів на доставлення вантажів на Місяць. А наприкінці минулого року NASA видала компаніям Blue Origin, Nanoracks та Northrop Grumman контракти на розробку проєктів комерційних орбітальних станцій.

Також нагадаємо, що недавно Європейський Союз оголосив про створення спеціального фонду для підтримки космічних стартапів.