MRO розгледів на поверхні Марса китайський апарат Zhurong

Марсіанський розвідувальний орбітальний апарат MRO NASA помітив китайський марсохід Zhurong на поверхні Червоної планети. Розглянути крихітний ровер на поверхні Марса допомогла високоякісна фотокамера HiRISE (High Resolution Imaging Science Experiment). Знімок був зроблений 11 березня 2022 року, але опублікований аерокосмічною адміністрацією лише днями.

Zhurong
Камера HiRISE на борту марсіанського орбітального розвідувального апарата NASA MRO зазнімкувала китайський ровер Zhurong на поверхні Марса 11 березня 2022 року. Зображення надане NASA/JPL-Caltech/UAArizona

MRO перебуває на висоті 288 км над поверхнею Марса. HiRISE вдалося зафіксувати приблизно 1,5 км залишених слідів Zhurong на планеті. Наразі ровер впевнено рухається на південь із моменту свого приземлення у травні 2021 року.

На фотографії видно спускну платформу, з якої марсохід почав свій рух одразу після приземлення. Трохи на південь помітний парашут та захисний екран, які уповільнили спуск марсохода та оберігали його від надвисоких температур під час гальмування об атмосферу.

Zhurong
Панорама поверхні Марса зі слідами марсохода Zhurong. Фото: NASA/JPL-Caltech/UAArizona

Zhurong є частиною китайської місії Tianwen 1, до якої також входить орбітальний апарат. Минулого місяця цей орбітальний апарат відзначив повний (земний) рік обертання навколо Червоної планети. Марсохід залишався прикріпленим до орбітального апарата впродовж кількох місяців, перш ніж відокремитися для приземлення у травні 2021 року.

Нагадаємо, що раніше у колесі марсохода Perseverance застряг великий камінь.