NASA коригує орбіту James Webb для захисту від метеоритів

Космічний телескоп NASA James Webb почав процес коригування своєї орбіти, щоб уникнути бомбардування мікрометеоритами. Це був вимушений крок, адже пошкодження одного з 18 гексагональних дзеркал від удару космічним тілом виявилося сильнішим, ніж очікували інженери.

Ілюстрація космічного телескопу James Webb
Ілюстрація космічного телескопа James Webb

«Ми зафіксували 14 влучань мікрометеороїдів у головне дзеркало з моменту початку роботи телескопа. У середньому таких зіткнень траплялося 1—2 на місяць, що було в межах очікувань. Але одне зіткнення зробило більшу вм’ятину, ніж ми передбачали під час проєктування», — сказав провідний системний інженер місії James Webb Майк Менцель.

На щастя, незважаючи на помітну вм’ятину в дзеркальному сегменті C3, оптична продуктивність все ще залишається вдвічі кращою, ніж передбачалось.

Тепер робоча група експертів вирішила: попри те, що таке серйозне зіткнення було статистично рідкісним явищем, майбутні спостереження проводитимуться під іншим кутом після коригування орбіти. Телескоп повернутий в інший бік від зони уникнення мікрометеоритів. Звичайно, це не убереже дзеркало від зіткнень із каменями, але вони вдарятимуть не так сильно.

Повернутий в інший бік James Webb зможе спостерігати за тими ж цілями, але, можливо, доведеться почекати, поки він досягне іншої точки своєї орбіти. Інженери сподіваються, що нова орбіта та положення у просторі збережуть чудові оптичні характеристики на десятиліття.

Раніше ми повідомляли про те, як NASA відмовилась перейменовувати телескоп James Webb.