Найбільший астероїд, що цьогоріч зблизиться із Землею

27 травня поблизу Землі пролетить астероїд 7335 (1989 JA) діаметром 1,8 км. Реальної загрози зіткнення немає, хоча наслідки його були б катастрофічними.

Найбільший астероїд, що пролетить поруч із Землею
Великий астероїд пролетить поблизу від Землі. Джерело: cdn.dnaindia.com

Близький проліт астероїда

27 травня земну орбіту поблизу нашої планети перетне астероїд 7335 (1989 JA). Від численних подібних подій, які відбуваються майже щомісяця, цю відрізняє розмір космічного тіла. Його діаметр складає 1,8 км, тобто він приблизно вдвічі більший за найвищу будівлю у світі — хмарочос «Бурдж Халіфа».

Астероїд вважається відносно небезпечним. Але це викликано тільки його колосальним розміром. У випадку зіткнення із Землею він становив би загрозу для усього людства. Однак цього разу він пройде від нас на відстані 4 млн км. Це приблизно вдесятеро далі, ніж Місяць. Астрономам відомі й небезпечніші космічні камені.

Проліт 7335 (1989 JA) взагалі можна було б не помітити, якби не розмір об’єкта. Він є найбільшим астероїдом, який зблизиться з нашою планетою в 2022 році. У Києві його можна буде розгледіти у невеликий телескоп у сутінках 25 травня низько над південним горизонтом. У момент максимального зближення з території України його не буде видно.

Наскільки небезпечний найбільший астероїд?

Найбільший астероїд 2022 року 7335 (1989 JA) належить до групи «аполлонів». Ці об’єкти обертаються поблизу Сонця, регулярно перетинаючи орбіту Землі. Період їхнього обертання становить кілька років. Але із Землею вони зближуються не щоразу.

Наприклад, 7335 (1989 JA) знову зблизиться із нашою планетою тільки 2055 року, й тоді він пройде ще далі, ніж зараз. Загалом астрономам відомо майже 29 000 навколоземних астероїдів, але більшість із них значно дрібніші за нинішнього космічного гостя. Попри це їхнє відстежування триває.

За матеріалами www.sciencealert.com