На Сонці відбулося колосальне торнадо

Весь минулий тиждень над Сонцем підіймалася гігантська нитка перегрітої плазми, яка зрештою впала на його поверхню, утворивши велетенське торнадо розміром у 14 разів більше за Землю. Крім того, на нашому світилі зараз можна спостерігати шість плям та одразу дві корональні діри.

Вогняне торнадо на Сонці
Вогняне торнадо на Сонці. Джерело: NASA/SDO/composite by Steve Spaleta

Вогняне торнадо на Сонці

Увесь минулий тиждень любителі астрономії могли спостерігати за тим, як над Сонцем підіймається велетенське пасмо плазми — протуберанець. Він три доби розгортався у просторі, перетворившись на колосальне торнадо заввишки у 14 діаметрів Землі, перш ніж у суботу, 18 березня, упав на поверхню світила.

У падінні він розпався на краплі розміром із Місяць кожна, а результатом цього катаклізму став викид у простір чималої кількості речовини. Щоправда, поверхні Землі вона не досягне і спричинити серйозної магнітної бурі не зможе.

За цим явищем могли спостерігати всі любителі астрономії, у яких є телескоп зі світлофільтром, який вони спрямували на північний полюс Сонця. Адже видовище було справді дивовижне.

Інша активність на Сонці

Попри те, що нинішня активність нашого світила характеризується вченими, які за нею спостерігають, як середня, гігантське торнадо — не єдине, чим відзначилося наше світило протягом останніх днів.

На ньому присутні одразу 6 великих плям — відносно холодних ділянок, на яких спостерігається викривлення силових ліній магнітного поля. Їхній можливий розрив та перез’єднання може викликати дійсно катастрофічний сонячний спалах.

Крім того, на Сонці присутні одразу дві корональні діри. Крізь них дме особливо сильний сонячний вітер. І все це відбувається у дні весняного рівнодення, коли вісь магнітного поля нашої планети перпендикулярна до напрямку сонячного вітру і небезпека виникнення магнітних бур різко підвищується.