На МКС встановлять четверту пару сонячних панелей

Компанії Boeing та Redwire підписали з NASA угоду про постачання вже четвертої пари великих сонячних панелей IROSA. Вони прийдуть на допомогу старим джерелам електроенергії, які поступово втрачають потужність.

Нові сонячні панелі для МКС

Міжнародна космічна станція (МКС) поступово старіє. У ній вже з’явилися перші тріщини, й до кінця 2020-х її мають вивести з експлуатації та замінити чимось новим, що зараз створюють комерційні компанії. Однак це не значить, що наразі її не модернізують.

28 червня стало відомо, що компанії Boeing та Redwire підписали з NASA угоду про відправлення на орбіту вже четвертої пари сонячних панелей IROSA. Ця програма триває ще з 2021 року і за цей час астронавти встигли розгорнути вже три пари сонячних батарей. Кожен такий масив генерує 20 кВт електроенергії.

Останню з них доправили за допомогою корабля Dragon компанії SpaceX тільки у червні цього року. 9 та 15 числа цього місяця астронавти Стів Боуен та Вуді Хобург встановили їх під час виходу у відкритий космос.

Навіщо станції додаткова енергія

Причина встановлення панелей IROSA полягає в тому, що станція старіє. Видобуток енергії з квадратного метра сонячних панелей, встановлених ще 20 років тому, падає. А приладів на борту стає все більше і більше.

Тому про зацікавленість у встановленні четвертої пари сонячних батарей представники NASA говорили ще на брифінгу 1 червня. Вона мала надати станції нові можливості. І ось уже 30 червня представники агенції підтвердили те, що сказали компанії. За повідомленнями, загальна сума контракту виросла на 35 млн доларів. Четверта пара панелей IROSA має прибути на станцію у 2025–2026 роках.

«Ми пишаємося успішним розгортанням шести IROSA на МКС, що робить її золотим стандартом великомасштабної генерації електроенергії з перевіреною льотною спадщиною», — сказав Пітер Канніто, генеральний директор Redwire, у своїй заяві.

За матеріалами spacenews.com.