На межі простору та часу виявлені «невидимі» галактики

Астрономи за допомогою гігантських радіотелескопів ALMA (Atacama Large Milimeter Array) в пустелі Атакама виявили дві «невидимі» галактики. ALMA має вп’ятеро кращу просторову роздільну здатність, ніж космічний телескоп Hubble, що стало ключем до несподіваного відкриття. Дві галактики, названі REBELS-12-2 та REBELS-29-2, ховалися за товстою стіною міжзоряного пилу, що ускладнювало їхнє виявлення орбітальним телескопом.

Знімок далеких галактик
Знімок далеких галактик REBELS-12-2 та REBELS-29-2. Фото: ALMA

Особливістю галактик стало також те, що вони є одними з найстаріших у Всесвіті й розташовані на відстані понад 13 млрд світлових років фактично на межі видимого космосу. Виникли вони приблизно через 800 млн років після Великого вибуху. Виявлення цих галактик також означає, що 20% їх у Всесвіті аналогічним чином затемнені, тому вони й досі ховаються від астрономів за космічним пилом.

ALMA
Область, де були знайдені галактики. Фото: University of Copenhagen/NASA

«Ми вивчали дуже далекі світи, про існування яких знали раніше завдяки космічному телескопу Hubble. Але ALMA допоміг виявити дві сусідні галактики, яких ми раніше не бачили вони були оточені пилом і частина їхнього світла блокувалася, що робило їх невидимими для Hubble», розповідають про свою знахідку вчені з Інституту Нільса Бора при Копенгагенському університеті.

ALMA
Чилійський комплекс радіотелескопів ALMA. Фото: Wikipedia

Чилійський комплекс радіотелескопів ALMA комбінує світло з космосу на свої 66 антен для створення зображення з високою роздільною здатністю, а також здатний ловити радіохвилі, що випромінюються з найхолодніших і темних глибин Всесвіту. Комплекс призначений для вивчення процесів, що відбувалися впродовж перших сотень мільйонів років після Великого вибуху, коли формувалося перше покоління світил. З його допомогою планується отримати нові дані, що пояснюють механізми еволюції Всесвіту.